Wróć do listy


produktów

04.12.2024

Czy grafika postu musi się nam podobać, aby móc sprzedawać?

Małgorzata Kowalska


W social media, gdzie dziennie udostępniane są setki postów, kluczowe jest, aby nasza grafika wyróżniała się na tle konkurencji, ale… czy dana grafika musi się nam podobać, aby była skuteczna? Odpowiedź na to pytanie nie jest tak oczywiste jak mogłoby się wydawać. Dlatego też, w dzisiejszym artykule przyjrzymy się nieco bliżej temu tematowi.

1. Dopasowanie do celu i odbiorcy:

Zanim zabierzemy się do tworzenia grafiki, musimy przede wszystkim wiedzieć, kto jest naszym odbiorcom i co chcemy dzięki niej uzyskać. Kluczowym zatem aspektem na tym etapie prac będzie zrozumienie celu, jaki będzie miał wpływ na przyszłą grafikę.

Grafika sprzedająca produkty dla młodych technologicznych entuzjastów będzie zatem inna niż ta, która stworzona jest dla firm, poszukujących produktów ekologicznych. Zrozumienie więc specyfikacji i oczekiwań odbiorców jest kluczowe dla tworzenia treści, które będą dla niego wystarczająco atrakcyjne i znajdą swoje zastosowanie.

2. Przejrzystość i wizualne przyciągnięcie uwagi:

Drugim kluczowym elementem dobrej grafiki jest jej aspekt wizualny. Ważne jest zatem, aby stworzona przez nas grafika była spójna z wizerunkiem naszej marki, jak i zapewniała jej rozpoznawalność. Używanie więc odpowiedniej palety kolorów, czcionek i stylu graficznego sprawi, że nasze posty będą łatwo identyfikowalne, ale i również zyskają na wiarygodności.

Warto w tym miejscu jednak pamiętać, aby nie przesadzać z ilością elementów na grafice. Użytkownik, przeglądający szybko treść, powinien w mgnieniu oka rozumieć zrozumieć kierowany przez nas przekaz.

3. Efektywność i emocje:

Prócz zapewnienia odpowiedniej palety kolorów, czcionek, widoczności, itp. Najważniejsze jest, aby stworzona przez nas grafika budziła w odbiorcach emocje. Warto zatem zadać sobie w tym miejscu pytanie: co z tego, jeżeli będziemy mieć „piękną grafikę”, jeżeli będzie niosła ze sobą emocjonalne 0? Grafika nie powinna być zatem obojętna dla odbiorcy, lecz nieść ze sobą jakiś ładunek emocjonalny.

4. Testowanie i optymalizacja:

Która grafika jest lepsza? Niestety nie ma na to uniwersalnej odpowiedzi. Kluczowe więc jest testowanie różnych rozwiązań w praktyce, zbieranie danych i ich zastosowanie w oparciu o uzyskane informacje. To, co może się podobać nam lub zespołowi projektowemu, nie zawsze rezonuje z odbiorcami końcowymi.


Podsumowanie:

Stworzona więc przez nas grafika nie zawsze musi być piękna w tradycyjnym znaczeniu, ale zawsze musi być skuteczna. Zadaniem dobrego projektu w kontekście postów jest przyciągnięcie uwagi do odbiorcy i komunikacji końcowej wartości marki lub informacji o produkcie. Ważne jest, aby grafika była spójna z strategią marki oraz z docelową grupą odbiorców.