Aleksandra Bartkowiak
Aleksandra
Bartkowiak

Jak się okazuje, Facebook jest nie tylko platformą społecznościową, ale również miejscem, za pomocą którego można reklamować swoją firmę. Jeśli dopiero zaczynasz działać w tym temacie, to warto zapoznać się z możliwościami Facebooka i poznać sposoby, w jaki sposób można prowadzić firmowy fanpage. 

Facebook jest jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych, więc nic dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na podejmowanie działań w tym miejscu. Dzięki ogromnej funkcjonalności możemy prowadzić swój profil firmowy w różnych celach.

Jakie działania możemy podejmować jako marka na tym portalu?

  • Wizerunkowe – Według danych z Facebooka korzysta 42,3% Polaków. Oznacza więc to, że z całą pewnością znajdzie się w tym gronie Twoja grupa docelowa, do której będziesz mógł tworzyć komunikaty. Oprócz tego strona firmowa na Facebooku jest pewnego rodzaju wizytówką, za pomocą której możesz zaprezentować swoją ofertę. Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że spora liczba osób przed nawiązaniem relacji z marką sprawdza jej profil w mediach społecznościowych. Dlatego pamiętaj, że profil firmowy nie powinien świecić pustkami. Ma on być miejscem, z którego użytkownicy dowiedzą się:
    –  w jakiej branży działa Twoja firma,
    –  co oferuje,
    –  jak wygląda “od kuchni”.
  • Sprzedażowe – Z całą pewnością spora część firmowych stron na Facebooku nastawiona jest na sprzedaż. Dzięki funkcji SKLEP prowadzenie takich działań jest jeszcze prostsze. Zatem, jeśli sprzedajesz jakieś produkty, które możesz dodać do SKLEPU na Facebooku, to koniecznie skorzystaj z tego rozwiązania.
  • Employer brandingowe – z ciekawych rozwiązań, jakie oferuje Facebook, jest również możliwość publikowania ofert pracy. Wgranie takiego ogłoszenia jest bardzo proste i zajmuje kilka minut.
  • Edukacyjne – coraz częściej mówi się o tworzeniu wizerunku “eksperta” poprzez publikację wartościowych treści, które są związane z branżą, w jakiej działasz. Dzięki zwiększeniu zainteresowania budujesz również pozytywny wizerunek wśród użytkowników.
  • Związane z optymalizacją – wykorzystaj tą platformę do usprawnienia komunikacji z klientami. Podepnij pod niego chatbota i stwórz serię odpowiedzi na pytania, jakie pojawiają się od Twoich klientów. Dzięki takiej optymalizacji zaoszczędzisz nie tylko swój czas, ale i klienta!

No to co? Jakie działanie wybierasz?

Poniżej nasz film na ten temat. :)