Emilia Raźniak
Emilia
Raźniak

Jak promować markę przy wykorzystaniu grupy na Facebook’u?

Grupy na Facebook’u są już stałym elementem znanym każdemu użytkownikowi. Przez wiele osób uważane jako miejsce zdobywania wiedzy i jednocześnie dzielenia się swoją opinią na dany temat. Jednak, czy kiedykolwiek myśleliście o niej jako o sposobie promocji swojej firmy? Jeśli nie, to zachęcamy do przeczytania poniższego artykułu i wykorzystania przekazanej wiedzy w praktyce! 

Sposobów promocji marki jest wiele. Począwszy od działań prowadzonych offline jak i tych tworzonych w świecie wirtualnym. Działania prowadzone online często skupiają się na platformie Facebook’a. Oprócz standardowych sposobów na promocję firmy, mamy dla Was rzadko dotąd używaną formę zwiększenia zainteresowania Waszym przedsiębiorstwem. Grupy na Facebook’u, bo o nich właśnie mowa, są miejscem, w którym zrzeszają się ludzie chcący zdobyć informacje na interesujący ich temat. To dobre źródło nie tylko dla użytkowników, ale i firm, które w danym zakresie działają. Taka forma promocji jest przez wiele osób niedoceniana, a zapewniamy, że potrafi stworzyć wokół marki zaangażowaną społeczność bez dodatkowych środków finansowych.

Czy warto zakładać własną grupę na Facebook’u?

Oczywiście, że tak! Osoby, które dołączą do stworzonej przez nas grupy, mają poczucie, że są wyjątkowi i tylko oni otrzymują informacje, które nie docierają do wszystkich użytkowników platformy. W ten sposób chętniej dokonują różnorodnych aktywności pod publikowanymi treściami, co przekłada się na wzrost zaufania do przedsiębiorstwa. Stworzoną grupę wyróżnia również fakt, że będąc jej członkiem, otrzymujemy powiadomienie o nowym wpisie. Tym samym zwiększamy szanse na wzrost wyświetleń przekazywanej treści. Jesteś członkiem jakieś grupy? Jeśli tak to pewnie zauważyłeś, że posty z grup mają dużo większą siłę przebicia niż standardowe publikacje na feedzie. To kolejna szansa na dotarcie do swoich odbiorców i duża korzyść płynąca z założenia własnej grupy. 

Grupa na Facebook’u i jej użytkownicy 

Dobrze prowadzona grupa, może stać się kolejnym kanałem dystrybucji treści. Zakładając ową grupę, możemy zaprosić do niej osoby, które wiemy, że zainteresowane będą poruszanym tematem. Pewnie teraz pomyślicie, że przecież posiadając własny fanpage i określoną ilość osób obserwujących też macie już swoją wierną społeczność. Otóż nie! Na każdym fanpage’u znajdą się osoby, które lubią profil, ale nie są zainteresowane usługami bądź produktami, które oferujesz. 

Jeżeli wiesz, kto jest Twoim docelowym klientem, to zastanów się, co możesz takim osobom zaoferować, aby zainteresować ich swoją grupą na Facebook’u i zaprosić do dołączenia z wykorzystaniem produktów lub usług swojej marki.

Przykład 

Posiadając własną siłownię, możesz założyć grupę, na której pokazujesz ćwiczenia na daną partię ciała z wykorzystaniem sprzętu na swojej siłowni. W ten sposób motywujesz osoby do aktywnego trybu życia. Wykorzystując ten sposób, nie prowadzisz nachalnej komunikacji, tylko sugerujesz, że taka siłownia jest i budujesz wokół swojej marki społeczność, która finalnie może zostać realnym klientem.

Jakie grupy mamy do wyboru na Facebook’u?

Platforma oferuje dwa typy grup: otwartą i zamkniętą. Pierwsza z nich daje możliwość dołączenia każdego zainteresowanego, bez zbędnego wysiłku. Druga zaś daje poczucie wyjątkowości i często, aby stać się jej członkiem, należy odpowiedzieć na pytania i poczekać na akceptacje administratora.

Jak prawidłowo założyć grupę i prowadzić w niej komunikację?

Nazwij grupę

Pierwszym krokiem jest stworzenie nazwy, która będzie jasno określać tematykę przy jednoczesnym zachęceniu użytkowników do dołączenia do grupy.

Przygotuj harmonogram i zainteresuj użytkowników

Drugi krok to przygotowanie treści, które będą interesujące. Pamiętaj o wcześniejszym stworzeniu harmonogramu, który pomoże Ci regularnie publikować wpisy. Użytkownicy sami nie przyjdą, to Ty jako administrator musisz swoją ciężką pracą i zaangażowaniem przyciągać odbiorców. 

Zadbaj o interesującą treść

Zadbaj o urozmaiconą treść, zadawaj pytania, niech użytkownicy wiedzą, że są dla Ciebie ważni i rozwijaj przy tym swój zasięg. 

Stwórz regulamin 

Często społeczność Facebook’a uważa to za formalność, jednak regulamin grupy to istotny element dla wszystkich jej członków. Podczas powiększania się ilości użytkowników coraz trudniej jest zapanować nad pojawiającymi się treściami, a taki regulamin może usprawnić funkcjonowanie grupy i określić zasady publikowania treści. Regulamin powinien być czytelny i jasno pokazywać “ramy” grupy. 

Reaguj na posty członków grupy

Pamiętaj o reakcjach na publikacje członków grupy! Jeżeli ktoś prosi o radę, postaraj się udzielić odpowiedzi, jeżeli chwali się np. efektami z treningu, zareaguj i zapytaj się jakie ćwiczenia dzisiaj wykonał.

Jak wypromować swoją grupę?

Gdy już stworzysz grupę, pokaż ją światu! Umieść do niej link na swoim prywatnym profilu, wyślij go znajomym, którzy mogą być zainteresowani poruszaną tam tematyką i osobom, z którymi pracujesz. 

Podsumowanie

Najważniejszy jest czas i zaangażowanie. Te dwa czynniki pomogą Ci zdobyć społeczność zainteresowaną poruszanymi tematami. Grupy, które działają już od dłuższego czasu, stale powiększają swój krąg odbiorców w sposób naturalny. Administrator z czasem uaktywnia się coraz rzadziej, a komunikację prowadzą jej członkowie. Co ciekawe, często również poczuwają się do weryfikowania treści i sami zgłaszają posty naruszające regulamin grupy. Jeżeli zaangażowanie samo napędza się na Twojej grupie to wiedz, że idziesz w dobrą stronę, a poruszany przez Ciebie temat jest w kręgu zainteresowań wielu osób. Pamiętaj! Tylko systematyczna praca i Twoja ingerencja na grupie może przynieść oczekiwany rezultat, a przecież cel jest jasno określony -budowanie wizerunku marki i stworzenie wokół niej wiernych odbiorców i potencjalnych klientów.

 

 

5/5 - (1 vote)