Wróć do listy


produktów

23.08.2023

Jak skutecznie przeprowadzić live sprzedażowy?

Małgorzata Kowalska

Szukasz sposobu na zwiększenie sprzedaży? Przed kamerą czujesz się jak ryba w wodzie? W takim razie ten wpis jest dla Ciebie! Poznaj kilka przydatnych wskazówek podczas prowadzenia live’ów sprzedażowych.

Jak skutecznie prowadzić sprzedaż podczas transmisji na żywo? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w dzisiejszym artykule, zanim jednak to nastąpi, dla tych, którzy po raz pierwszy spotykają się z tym terminem, trochę teorii.

Na czym polega transmisja na żywo?

Jest to forma sprzedaży towarów, a także usług w czasie rzeczywistym, za pomocą np. social mediów. Podczas takiej transmisji sprzedawca prezentuje głównie daną ofertę, jak i dopowiada na pytania widzów. Sprzedaż live stanowi zatem skuteczne i nowoczesne narzędzie marketingowe, które umożliwia sprzedawcą dotarcie do nowych konsumentów. Metoda ta świetnie sprawdza się zarówno wśród małych i średnich firm, jak i pojedynczych sprzedawców.

Jakie branże najlepiej sprawdzają się podczas transmisji na żywo?

Wedle naszego doświadczenia najlepsze efekty przynosi sprzedaż w branży beauty oraz fashion. Natomiast nie oznacza to, że inne branże nie odnajdą się w świecie live’ów sprzedażowych. Bardzo dobre efekty możemy zaobserwować również przy sprzedaży innych produktów, tak jak: zabawi, dekoracje, elektronika, sprzęty sportowe czy książki. Kluczowe jest bowiem to, jak coś robimy, a nie co sprzedajemy.

Jak zatem skutecznie poprowadzić sprzedaż podczas transmisji na żywo?

Rozpoczynając przygodę z live commerce, powinniśmy skupić się na następujących czynnikach:

  • Przygotowanie odpowiedniego sprzętu, którym będziemy nagrywać. Mowa tu przede wszystkim o dobrej jakości obrazu oraz dźwięku. Pamiętaj, że odpowiedniej jakości kamera, mikrofon oraz oświetlenie stanowi podstawę przy prowadzeniu jakichkolwiek transmisji.
  • Zadbanie o odpowiednią scenografię oraz atmosferę. Nie samym sprzętem żyje sprzedawca, warto także zadbać, o to, co znajduję się za nami. Pamiętaj zatem, aby tło nie rozpraszało widzów, a jednocześnie pracowało na korzystny wizerunek Twojej marki.
  • Wybór odpowiedniej platformy sprzedażowej. Pamiętaj jednak, że planując przeprowadzenie transmisji na danym portalu, musimy wpierw zastanowić się, kto jest naszą grupą docelową i kiedy potencjalni klienci będą mieli czas na uczestnictwo w live.
  • Zapowiedzenie transmisji sprzedażowej odpowiednio wcześniej.
  • Dostosowanie odpowiedniego i zrozumiałego języka. Warto przed transmisją przygotować sobie wstępny scenariusz/plan transmisji.
  • Pozytywna energia i nienachalna sprzedaż. Pamiętaj, że mało kto lubi, jak mu się coś sprzedaje. Warto zatem podejść do sprawy z umiarem i nie stosować nachalnej sprzedaży.
Źródło: socialpress.pl/2023/05/sprzedaz-na-zywo-w-social-mediach-o-czym-warto-pamietac