Wróć do listy


produktów

27.06.2023

Jak wypromować sklep internetowy?

Małgorzata Rojek

Prowadzisz lub dopiero zamierzasz prowadzić swój sklep internetowy? Jeżeli tak, to ten artykuł jest dla Ciebie! Dzięki niemu dowiesz się jak wypromować sklep on-line, za pomocą kilku kluczowym punktom. Sprawdź!

1. SEO, czyli pozycjonowanie sklepu on-line.

Pierwszym, jak nie najważniejszym etapem w promocji każdego sklepu internetowego jest jego optymalizacja. Mowa tu oczywiście o optymalizacji pod kątem SEO, dzięki której będziemy mogli zwiększyć widoczność swojego sklepu na tle pozostałych wynikach wyszukiwania. Fundamentalną rolą będą odgrywały tutaj wybrane przez nas słowa, tak zwane „słowa kluczowe”, które dobrze jest odpowiednio dobrać, jak i umiejscowić we właściwych miejscach na stronie.

2. Reklama sklepu internetowego

Drugim kluczowym etapem pozycjonowania sklepu on-line jest oczywiście jego reklama. Dzięki reklamom płatnym za pomocą narzędzi takich jak, Google Ads czy Facebook Ads, będziemy mogli dotrzeć do szerszego grona odbiorców, a tym samym zwiększyć ruch na naszej witrynie.

3. Social media

Skoro mowa już o Facebook Ads, watro wspomnieć także o samych social mediach, które swoją drogą są świetnym kanałem dla promocji naszego sklepu internetowego. Dzięki prowadzeniu fanpage na Facebook czy też Instagramie będziemy mogli dotrzeć, do sporej liczy potencjalnych klientów. Posty, stories, reels, a także kampanie reklamowe są skutecznym i łatwym narzędziem do promocji.

4. E-mail marketing sklepu internetowego

To kolejne niezawodne narzędzie, które zdecydowanie pomoże nam w promocji naszego sklepu on-line. Dzięki wysyłaniu do zarejestrowanych klientów informacji o promocjach, nowej ofercie czy też produktach, możemy zachęcić ich do powrotu do sklepu, a co za tym idzie do zakupów.

5. Współpraca z Influencerami

Czy wiesz, że współpraca z Influencerami może również wpłynąć pozytywnie na promocję naszego sklepu? W jaki sposób? Za pomocą ich bazy obserwujących mogą również skutecznie promować sklep internetowy. Dzięki uzyskiwanym przez nich zasięgom możemy zwiększyć widoczność sklepu, jak i przyciągnąć nowych, potencjalnych klientów.

6. Kampanie reklamowe

Kolejny punkt na naszej liście to realizacja oraz planowanie kampanii reklamowej. Dlaczego? Ponieważ dobrze zaplanowane reklamy, czy to za pomocą Facebook Ads, czy Google Ads, mogą przenieść konkretne korzyści, np. zwiększyć zasięgi naszego sklepu on-line.

7. Integracja sklepu internetowego z innymi platformami

A co z osobami, które nie korzystają z SoMe? Warto również postarać się do nich dotrzeć. Tutaj z pomocą przychodzą nam, chociażby inne platformy, np. handlowe lub porównywarki cen.

8. Optymalizacja strony sklepu

Czy wiesz, że nie tylko SEO, ale również sam wygląd oraz funkcjonalność sklepu ma znaczenie? Dlatego też warto poświęcić nieco czasu na jego optymalizację. Skup się zatem na jakości zdjęć, opisie produktów, a także szybkości ładowania strony. To wszystko ma znaczenie i może wpływać na odczucia potencjalnego klienta.

9. Google Ads

Zarówno jak Facebook Ads to wyjątkowo skuteczne narzędzie w procesie promocji sklepu on-line. Dzięki niemu będziesz nie tylko bardziej widoczny dla potencjalnych klientów, ale będziesz mógł również skierować kampanie reklamowe do osób korzystających z przeglądarki internetowej Google.

10. Tworzenie wartościowych treści

Skutecznym sposobem na przyciągnięcie klientów do swojego sklepu internetowego są wartościowe treści, które mogą tam znaleźć. Klienci będą częściej i chętniej wracać na Twoją stronę, jeśli będą mieli pewność, że znajdą tam coś, co da im konkretną wartość, rozwiąże dany problem, czy też pomoże w osiągnięciu jakiegoś celu. Czym są wartościowe treści w sklepie on-line? To przede wszystkim:

  • artykuły tematyczne,
  • poradniki,
  • recenzje produktów,
  • ciekawostki branżowe.

Jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie swoich klientów na stronie, skorzystaj z tego rozwiązania.

11. Kampanie produktowe reklamy Google Ads

Masz już określoną grupę docelową? Google Ads daje Ci możliwość dotarcia do swoich odbiorców poprzez kampanie produktowe, które są wyświetlane użytkownikom zainteresowanym danym produktem lub kategorią produktów. Efekt? Zwiększenie sprzedaży konkretnych produktów.

12. Wykorzystanie reklamy produktowej Google Ads i Facebook Ads

W sytuacji gdy Twoim głównym celem jest sprzedaż określonych produktów lub kategorii, warto postawić na reklamę produktową w dwóch największych systemach reklamowych – Google Ads i Facebook Ads. Dzięki niej będziesz mógł odpowiednio wyeksponować konkretne produkty lub kategorie ze swojego sklepu internetowego.

13. Wykorzystanie sieci reklamowej Google

Jeśli chcesz zwiększyć zasięg i widoczność swojego sklepu internetowego, nie możesz pominąć kampanii w sieci reklamowej Google. Dzięki temu Twoja reklama będzie widoczna na wielu innych stronach internetowych.

14. Integracja sklepu internetowego z SoMe

Jak połączyć sklep internetowy z mediami społecznościowymi? Jest na to prosty sposób.

Pierwszy z nich to umieszczenie na stronie sklepu linków do mediów społecznościowych, najlepiej w postaci klikalnych ikonek.

Drugim sposobem jest systematyczne dodawanie linków do sklepu internetowego do publikowanych postów w mediach społecznościowych.

Takie działania przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie internetowej oraz do samego zwiększenia sprzedaży. Zostawią także pozytywne wrażenia na odwiedzających Twoją stronę poprzez wygodę poruszania się (z SoMe na stronę internetową i odwrotnie).

Podsumowanie

Niewątpliwie promowanie sklepu internetowego to złożony proces, w którym niezbędne jest strategiczne podejście i umiejętne wykorzystanie dostępnych narzędzi. Aby osiągnąć sukces w tej kwestii musisz pamiętać o:

  • SEO;
  • Kampaniach reklamowych Google Ads;
  • Kampaniach reklamowych Facebook Ads;
  • Tworzeniu wartościowych treści;
  • Aktywności w SoMe;
  • E-mail marketingu;
  • Współpracy z Influencerami.

Jeśli chcesz jeszcze mocniej zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie pamiętaj, aby:

  • Odpowiednio go zoptymalizować;
  • Wykorzystać kampanie produktowe;
  • Promować swój sklep oraz produkty w sieci reklamowej Google;
  • Zintegrować swój sklep z innymi platformami oraz mediami społecznościowymi.

Każde z wymienionych działań zawsze będzie wymagać czasu, cierpliwości oraz regularnej optymalizacji. Postaw na jakość, a nie na ilość. Podchodź do konkretnych działań w odpowiedniej kolejności i optymalizuj je na 100%. Nie rozdzielaj swoich działań na wiele frontów w tym samym czasie.

Mam nadzieję, że ten artykuł będzie dla Ciebie pomocny i pozwoli Ci skuteczniej wypromować swój sklep internetowy. Powodzenia!