Wróć do listy


produktów

20.03.2024

Odkryj nowe horyzonty współpracy z Instagram Creator Marketplace.

Małgorzata Kowalska

Instagram wprowadza inteligentne rozwiązania w Creator Marketplace. Dzięki nowatorskim funkcjom, współdziałanie marek z twórcami contentu na Instagramie nabiera nowego wymiaru efektywności. Sztuczna inteligencja upraszcza proces doboru influencerów idealnie pasujących do potrzeb kampanii reklamowych. Zainteresowani? Więcej na ten temat w dzisiejszym wpisie!

Czym jest Instagram Creator Marketplace?

Uruchomiony w 2022 roku w Stanach Zjednoczonych, Instagram Creator Marketplace jest dynamicznym narzędziem umożliwiającym efektywne łączenie sił marek z kreatywnymi twórcami. Platforma ta zapewnia markom dostęp do różnorodnych twórców, otwierając nowe możliwości współpracy.

Co nowego?

Kluczowym elementem innowacji ma być wykorzystanie uczenia maszynowego do generowania precyzyjnych rekomendacji. Bazując na danych Instagrama, marki mają od teraz z łatwością identyfikować twórców, którzy doskonale będą wpisywać się w „ich” strategiczne cele reklamowe. Co oznacza, że proces selekcji stać się ma bardziej klarowny i efektywny dla obu stron.

Źródło: about.fb.com oraz socialpress.pl

Jak dołączyć do platformy?

Do platformy można dołączyć na dwa sposoby:

  • jako marka poprzez Meta Business Suite,
  • jako twórca za pośrednictwem Dashboardu w aplikacji Instagram.


Jak to działa w praktyce?

Twórcy w swoich portfolio prezentować mają nie tylko preferowane marki, ale również swoje umiejętności i zainteresowania, co zdecydowanie powinno ułatwić firmą dokonywanie świadomych wyborów.

Źródło: about.fb.com oraz socialpress.pl


Instagram stawia zatem na spersonalizowane sugestie twórców, generowane za pomocą zaawansowanej sztucznej inteligencji. Dostępne mają być także opcje wyszukiwania i filtrowania według różnych kryteriów, co umożliwi bardziej precyzyjne dopasowania.

Co więcej?

Również i komunikacja między stronami ma zostać ułatwiona dzięki dedykowanemu folderowi dla wiadomości od marek. Marki mają mieć możliwość bezpośredniego kontaktowania się z twórcami, tworzenia projektów kampanii i wysyłania propozycji współpracy do wielu twórców jednocześnie. Opcje kampanii będą różnorodne, w tym reklamy partnerskie oznaczone jako „płatna współpraca”.

Zainteresowani? Niestety na to będziemy musieli jeszcze trochę poczekać, bowiem aktualnie polski rynek wciąż oczekuje na wprowadzenie tej innowacyjnej platformy.

Źródło: socialpress.pl/2024/02/instagram-wprowadza-inteligentne-rekomendacje-w-creator-marketplace