Wróć do listy


produktów

04.10.2023

Płatna wersja Facebook’a oraz Instagram’a. Czy Meta zdecyduje się na wprowadzenie opłat?

Małgorzata Rojek

Tak, zgadza się! Niedługo opcja ta może ujrzeć światło dzienne, bowiem Meta rozważa wprowadzenie płatnej wersji popularnych serwisów. Zaskoczeni? Więcej na ten temat przeczytacie w dzisiejszym wpisie.

Płatny dostęp do Facebook’a?

Taki scenariusz może już niedługo się ziścić, a to wszystko za sprawą najnowszych przepisów Unii Europejskiej dot. usług cyfrowych (DSA).

Czym jest DSA?

Jest to akt prawny dotyczący zwiększonej ochrony prywatności w sieci. Ochrona ma celu zapewnienie użytkownikom większej kontroli nad udostępnianiem swoich danych. Ma to umożliwić dobrowolną rezygnację z personalizowanych reklam opartych na analizie danych osobowych i historii wyszukiwania.

Co to w praktyce oznacza?

To zależy, po której stronie barykady stoimy. W przypadku użytkowników oznacza to z pewnością zmniejszoną ilość lub całkowity brak uciążliwych reklam. Ze strony zaś reklamodawców – utrudniony dostęp do wybranej grupy docelowej. Wreszcie ze strony Mety – jeżeli większość użytkowników zdecyduję się na nieudostępnianie swoich danych – spadek zysków z reklam na obszarze Unii Europejskiej.

Płatna subskrypcja.

O takim rozwiązaniu wyjścia z sytuacji poinformował jakiś czas temu magazyn The New York Times, wedle którego Meta ma rozważać wprowadzenie płatnego abonamentu. Dzięki niemu użytkownicy zamieszkujący teren Unii Europejskiej mogliby się cieszyć Facebookiem i Instagramem bez reklam. Co więcej, takie rozwiązanie umożliwiłoby swobodne przeglądanie aplikacji, jednocześnie minimalizując przy tym wykorzystanie danych osobowych.

Czy Meta zdecyduję się na takie rozwiązanie? Co o tym sądzicie?

Źródło: socialpress.pl/2023/09/meta-zastanawia-sie-nad-wprowadzeniem-platnych-opcji-dla-facebooka-i-instagrama