Wróć do listy


produktów

05.02.2021

Remarketing vs Retargeting

Małgorzata Rojek

Zapewne większość z Was już kiedyś słyszała o pojęciu remarketingu, ale czy zastanawialiście się kiedyś co ono dokładnie oznacza? Czy wiecie, że prócz remarketingu możemy również skorzystać z retargetingu? Te dwa pojęcia brzmią podobnie, prawda? Jeśli zatem chcecie wiedzieć co się pod nimi kryje i jakie są różnice między nimi zapraszam do lektury :)

 

Remarketing

Mianem remarketingu możemy określić wszystkie działania, mające za zadanie powtórzenie przekazu reklamowego. Ich głównym celem jest nakłonienie dotychczas pozyskanych już klientów do ponownego skorzystania z naszych usług lub zakupu oferowanych przez nas produktów. Wyobraźmy sobie zatem sytuacje, w której potencjalni Klienci podczas zakupów online nagle porzucają swoje „koszyki” nie finalizując przy tym do końca swojej transakcji. Co wówczas możemy zrobić? Przede wszystkim skorzystać z remarketingu! Za pomocą odpowiednio przygotowanej reklamy (np. na serwisach społecznościowych) możemy ponownie skłonić Klientów do odwiedzenia naszej strony www. Inną metodą wykorzystywaną w remarketingu jest wysyłanie do takich osób e-maili np. w formie przypomninajki informującej o porzuconym wcześniej koszyku. Można więc zatem powiedzieć, że remarketing to po prostu szereg przeróżnych strategii, które zdecydowanie pozwolą nam na bezpośrednie dotarcie do osób, które wcześniej odwiedziły już naszą stronę. Dzięki instalacji na naszej witrynie odpowiedniego pixela będziemy w stanie zebrać potrzebne informacje, które w konsekwencji pozwolą nam dotarcie do konkretnej grupy odbiorców.

Retargeting

Mówiąc z kolei o retargetingu mamy na myśli bezpośrednie kierowanie reklamy do tych osób, które już kiedyś miały styczność z daną marką, ale nigdy wcześniej nie skorzystały z jej oferty. Wyobraźmy sobie zatem kolejną sytuację. Użytkownik przeglądał Internet w poszukiwaniu nowych mebli do salonu. Po pewnym czasie ujrzał na portalu społecznościowym – na którym ma konto – reklamę takiego samego stołu do jadalni, który oglądał wcześniej. Brzmi znajomo? Mowa tu oczywiście o tak zwanych „reklamach śledzących” lub jak kto woli reklamach displayowych, których głównym zadaniem jest wyświetlanie użytkownikom – w różnych miejscach – konkretnych produktów, które kiedyś były przez nich przeglądane. Podobnie jak w przypadku remarketingu najważniejszym celem jest tu zachęcenie do zakupu i sfinalizowania rozpoczętej transakcji.

Zalety Remarketingu oraz Retargetingu

Zapewne wielu z Was zwróciło uwagę na reklamę T-mobile mówiącą o tym, że dbanie tylko o nowych klientów to „nonsens.” Zwykły, chwytliwy slogan? Nic bardziej mylnego! Te z pozoru zwykłe hasło reklamowe niesie ze sobą wiele prawdy, albowiem zapominanie o aktualnych klientach naszej firmy to duży błąd. Dlaczego? Ponieważ pozyskanie nowego Klienta i zachęcenie go do skorzystania z naszej oferty jest w praktyce o wiele bardziej kosztowniejsze a zarazem trudniejsze do zrealizowania niż ponowne nakłonienie go do zakupu. Dużo łatwiej jest zatem przekonać Klienta, który nas zna i ma już wyrobioną o nas opinię niż pozyskanie nowego całkiem od podstaw. Dlatego zdecydowanie warto regularnie się Klientom przypominać np. właśnie formie reklamy remarketingowej.

Dzięki Remarketingowi możemy:

– Być w stałym kontakcie z naszymi Klientami,
– informować stałych Klientów o zniżkach, promocjach czy nowych produktach,
– generować większy ruch na firmowej stronie,
– zwiększać sprzedaż,
– wypracować lojalność wśród Klientów a tym samym zdobyć ambasadorów naszej marki.

Dzięki Retargetingowi możemy:

– Bezpośrednio dotrzeć do potencjalnych Klientów, którzy nie zdecydowali się jeszcze na zakup naszych produktów lub usług,
– nakłaniać użytkowników do podjęcia działań – w tym przypadku decyzji o zakupie,
– wzbudzać zaufanie i zapisywać się w pamięci potencjalnym Klientom,
– odpowiednio personalizować reklamy.

 

Podsumowanie

Można zatem powiedzieć, że zarówno remarketing jak i retargeting dążą do tego samego – czyli do powtórzenia kreacji reklamowych. Dlatego nic dziwnego, że obydwa terminy tak często są mylone oraz wzajemnie utożsamiane. Ciekawostką jest fakt, że Google Ads wszystkie działania mające na celu powtórzenie reklam użytkownikom sprowadza do jednego terminu jakim jest właśnie remarketing.

 

Poniżej nasz film na ten temat. :)

Źródło:
www.awin.com/pl/marketing-afiliacyjny/retargeting-vs-remarketing-jaka-jest-roznica
go.pl/blog/remarketing-czy-retargeting
pushpushgo.com/pl/blog/remarketing/