Wróć do listy


produktów

27.03.2024

Smart shopper — kim jest i jak do niego dotrzeć ?

Małgorzata Kowalska


Dzisiejszy rynek ewoluuje pod wpływem tak zwanych „inteligentnych konsumentów”, którzy coraz częściej odgrywają kluczową rolę podczas procesu zakupowego. Kim są Smart Shopperzy i jak do nich trafić? Dowiesz się tego z dzisiejszego wpisu!

Kim jest Smart Shopper?

To osoba charakteryzująca się świadomymi i przemyślanymi decyzjami zakupowymi. W dobie rosnącej inflacji ta nowo powstająca grupa konsumentów zwraca szczególną uwagę na ekonomiczne wybory, poszukując najkorzystniejszych rozwiązań.

Smart Shopperzy, definiowani są głównie jako wnikliwi i rozważni konsumenci, którzy dokonują zakupów na podstawie rozbudowanych informacji oraz technologii. A także, w oparciu o:

  • skrupulatne porównywanie cen,
  • analizę recenzji innych użytkowników,
  • korzystanie z aplikacji mobilnych,
  • dane uzyskane w czasie rzeczywistym.


Technologia a Smart Shopper:

Zaangażowanie w wykorzystanie technologii, takich jak smartfony i tablety, pozwala Smart Shopperom na dogłębne analizowanie ofert, recenzji, porównywanie funkcji produktów, a także na śledzenie promocji i korzystanie z programów lojalnościowych.

Wpływ na ich zachowania zakupowe mają przede wszystkim nowoczesne aplikacje mobilne, sztuczna inteligencja, bezgotówkowe metody płatności, a także narzędzia takie jak asystenci głosowi, chatboty, oraz technologie AR i VR.

Jak kształtowane są decyzje zakupowe Smart Shopperów?

Decyzje zakupowe Smart Shopperów, kształtowane są przez cenę, promocje, a także przez świadomość ekologiczną i zrównoważony rozwój. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę, na fakt, że wyżej wspomniana grupa konsumencka cechuje się także znacznie mniejszą lojalnością wobec marek, preferując za to wygodę i dostępność zakupów.


Jak skutecznie dotrzeć do Smart Shopperów?

Aby skutecznie dotrzeć do Smart Shopperów, warto postawić na personalizację komunikacji i geolokalizację. Skuteczne mogą okazać się również:

  • spersonalizowane oferty mailowe,
  • rekomendacje dostosowane do ich indywidualnych potrzeb,
  • reklamy w mediach społecznościowych i aplikacjach mobilnych,
  • content marketing i influencer marketing.

Są to klienci ceniący wiedzę, dlatego trafne będą także porady zakupowe, recenzje produktów i informacje o nowościach. Co o tym sądzicie? Jesteście Smart Shopperami?



Źródło: socialpress.pl/2024/03/kim-sa-smart-shopperzy-i-jak-do-nich-dotrzec-z-przekazem-reklamowym