Wróć do listy


produktów

07.02.2024

Trendy marketingowe na rok 2024

Małgorzata Kowalska

Czego możemy się spodziewać w bieżącym roku? Zebraliśmy dla Was listę najbardziej rokujących trendów marketingowych na najbliższe 12 miesięcy. Sprawdź, które z nich uplasują się w top 5!

AI oraz ChatGPT:

O rosnącym wpływie sztucznej inteligencji chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Bowiem 2023 rok minął pod szyldem popularyzacji rozwiązań generowanych za pomocą AI, a co za tym idzie popularnego już ChataGPT. Wszystko zatem wskazuje na to, że rola generatywnej sztucznej inteligencji będzie z roku na rok rosła, zwłaszcza w zakresie marketingu.

Dominacja materiałów audio oraz wideo:

W związku z tym, że treści wideo oraz audio są wyjątkowo skutecznym sposobem na przyciągnięcie uwagi widza, nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. A zatem tak jak w minionym roku, tak i dziś, na pewno nie zabraknie ich w kampaniach marketingowych.

Autentyczność w nowym wydaniu:

Autentyczność powraca do łask! Doskonale widać to podczas przeglądania mediów społecznościowych, w których to coraz większą popularnością cieszy się realizm oraz naturalność. Retusz zdjęć, podkoloryzowane historie czy wyidealizowane kreacje zdecydowanie odchodzą już do lamusa.

Wizualne oraz głosowe wyszukiwanie:

Nowoczesne technologie pozwalające na szybkie i wygodne rozpoznawanie obrazów, jak i ciągły wzrost popularności serwisów opartych na kreacjach graficznych sprawiają, że konsumenci coraz częściej będą poszukiwać produktów głównie za pomocą zdjęć, aniżeli słów kluczowych, jak do tej pory. Również i technologie głosowe zdecydowanie wpłyną na nasz sposób korzystania z Internetu. Dzięki stałemu rozwojowi prac w tym kierunku wzrośnie możliwość wyszukiwania produktów lub usług również za pomocą własnego głosu. Co sprawi, że nasza komunikacja głosowa z AI stanie się o wiele bardziej naturalna oraz atrakcyjniejsza.

Sprzedaż ecommerce oraz hiperpersonalizacja:

Dokonywanie zakupów bezpośrednio poprzez platformy społecznościowe to nowy, szybko rozwijający się trend, który bez wątpienia będzie w niedalekiej przyszłości, stanowił standard. Mobilność, łatwość, jak i szybkość dokonywania transakcji z pewnością przełoży się na wzrost zainteresowania, a także samych konsumentów. Nic też dziwnego, że portale społecznościowe nieustannie dążą do usprawniania swoich algorytmów. Z pewnością automatyzacja marketingu pozwoli na osiągnięcie zupełnie nowego wymiaru personalizacji, która jeszcze bardziej skupi się na przewidywaniu intencji zakupowych potencjalnych klientów.

Źródło: socialpress.pl/2024/01/trendy-marketingowe-na-rok-2024-czego-mozemy-sie-spodziewac