Wróć do listy


produktów

24.01.2024

Zmiany dla reklamodawców systemu Meta

Małgorzata Kowalska

Prowadzisz kampanie reklamowe na Facebook’u? Koniecznie zatem przeczytaj nasz wpis!

Jakiś czas temu Meta ogłosił ważną wiadomość dla swoich reklamodawców. W ramach najnowszych informacji mają nastąpić spore zmiany w szczegółowych opcjach kierowania reklam.

Co nowego?

Meta ma zamiar scalić lub całkowicie usunąć niektóre możliwości wyboru kierowania reklam. Jak czytamy, głównym powodem takiej decyzji ma być ich:

  • zbyt okazała szczegółowość,
  • brak powszechnego stosowania,
  • drażliwość na niektóre tematy.

Niestety nie znamy jeszcze wszystkich szczegółów, bowiem Meta nie podała zbyt wielu informacji na temat usuwanych kategorii, więc trudno będzie na tą chwilę zmierzyć potencjalny wpływ i pełny zakres wprowadzanych zmian.

Które z opcji Meta określa mianem „drażliwych”?

Wedle serwisu mają to być opcje związane z zainteresowaniami ukierunkowanymi na elementy takie jak:

  • zdrowie,
  • rasa,
  • pochodzenie etniczne.

Co z kampaniami, które zostały już uruchomione?

Uruchomione już zestawy reklam, które zawierają modernizowane opcje kierowania, będą nadal działać do połowy marca 2024 r. Będą jednak wymagały od reklamodawców aktualizacji wybranych opcji. Po tym czasie, a dokładnie mówiąc po 18 marca, reklamy zawierające wycofane opcje przestaną być wyświetlane, a nawet mogą zostać usunięte.

Dlaczego zostają wprowadzone zmiany?

Prawdopodobnie jest to jeden ze sposobów przekonania reklamodawców do automatyzacji swoich reklam za pomocą Advantage+. Co wedle Mety zdecydowanie przekłada się na uzyskanie lepszych rezultatów. Dlatego też zespół tak restrykcyjnie podchodzi do ręcznych konfiguracji.

A Wy co o tym sądzicie? Zgadzacie się?

Źródło: www.socialmediatoday.com/news/metas-removing-more-detailed-targeting-options-for-ad-campaigns/704375/