Wróć do listy


produktów

29.01.2021

Pinterest dla Firm

Małgorzata Rojek

Prowadzisz własny biznes lub chcesz podzielić się z innymi użytkownikami swoją pasją? Masz już konto na innych znanych portalach społecznościowych jednak czujesz, że czegoś Ci brakuje? Jeżeli tak, to Pinterest przychodzi Ci z pomocą – sprawdź zatem co może Ci dać założenie konta firmowego!


Co daje założenie firmowego konta?

Sama idea założenia konta firmowego na Pinterest w zasadzie nie różni się od tego co na innych portalach społecznościowych. Również i tu celem założenia konta jest zachęcenie jego odbiorców do odwiedzenia strony firmowej lub prowadzonego bloga. Podobnie jak w przypadku innych serwisów – także na Pinterest założenie profilu firmowego wiąże się z szeregiem dodatkowych możliwości.

(Źródło: https://szybkielajki.pl/pinterest-co-to-jest-poradnik/#firm)

Zyskujemy między innymi opcje takie jak:

„Rich Pins” – czyli tak zwane „wzbogacenie pinów” – to opcja, która pozwala użytkownikom kont firmowych na rozbudowanie oraz urozmaicenie publikowanych przez nich opisów. Dzięki tej opcji jesteśmy w stanie dodać do pinów kilka dodatkowych informacji takich jak np. rodzaj oferowanych przez nas usług oraz produktów.

„Linkowanie Pinów” – jako firma możesz też podlinkować każdy dodany przez Ciebie pin a tym samym kierować odbiorców na stronę docelową Twojej firmy. To idealny sposób na wygenerowanie tzw. ruchu na witrynę! Ułatw swoim odbiorcą dotarcie do Twojej oferty.

„Case Study” – dzięki Pinterest możemy w ciekawy sposób zaprezentować swoją firmę i opowiedzieć za jego pomocą historię rozwoju swojej marki. Poprzez piny w prosty sposób możesz pokazać czym się zajmuje Twoja firma i jakie do tej pory uzyskała sukcesy. Możesz też stworzyć tablice pokazującą odbiorcom co inspiruje Was jako firmę, wykorzystując przy tym tzw. „społeczny dowód słuszności”.

„Grupowe Tablice” – chcesz aby Twoi odbiorcy brali udział w tworzeniu identyfikacji wizualnej dla Twojej marki? Pinterest może Ci w tym pomóc. Stwórz tablice z opcją publiczną (otwartą) i zaproś do zabawy Twoich fanów.

(Źródło: https://szybkielajki.pl/pinterest-co-to-jest-poradnik/#firm)

„Konkursy”w przeciwieństwie do innych znanych serwisów, Pinterest nie narzuca swoim użytkownikom sztywnych reguł w zakresie organizacji konkursów. Możemy zatem śmiało puścić wodzę fantazji i zaskoczyć swoich odbiorców.

– „Opcja Follow” –
przycisk umożliwiający śledzenie, a tym samym widoczność Twojej firmy na Pinterest. Aby skorzystać z tej opcji wystarczy tylko wygenerować odpowiedni kod, który następnie zostanie umieszczony w kodzie źródłowym na Twojej firmowej stronie.

„Widgety” na Pinterest istnieje opcja dodania widgetu do swojej firmowej strony. W tym celu warto zajrzeć do sekcji poświęconej Pinterest for business.

Na co warto zwrócić uwagę?
Założenie konta firmowego regulowane jest kilkoma zasadami i – jak każde – ma ono swoje plusy i minusy. Pamiętajmy zatem, że:

 

– W pierwszej kolejności – po założeniu swojego firmowego konta staniemy przed wyborem spośród dwóch proponowanych nam możliwości. Będziemy mogli w tym momencie wybrać czy chcemy budować konto od zera czy jednak przekształcić w nie istniejące już konto prywatne.

– Po drugie – pamiętajmy, że publikowane przez nas treści i materiały stanowią naszą własność. Jako właściciele konta posiadamy wszelkie prawa dotyczące ich publikacji. Warto zatem dodać, że cała odpowiedzialność za to co umieszczamy na tablicach wówczas spada na nas. Sytuacja ma się podobnie w przypadku publikacji treści przez osoby trzecie na naszym koncie. Tutaj również jako właściciele obarczeni jesteśmy odpowiedzialnością za nie.

– Po trzecie – serwis ma prawo do moderowania a nawet usuwania publikowanych przez nas treści, jeżeli te w jakiś sposób naruszają prawa i zasady funkcjonowania Pinterestu. Pamiętajmy zatem, że z konta firmowego nie powinniśmy publikować treści i materiałów, które naruszały by prawo oraz zasady serwisu.

– Po czwarte – warto wiedzieć, że po usunięciu przez nas konta firmowego, zarówno sam serwis jak i jego użytkownicy nadal będą mogli korzystać z magazynowanych – udostępnionych w nim pinów.

– Po piąte – korzystanie z serwisu jest całkowicie darmowe.


Podsumowując

Pinterest to serwis umożliwiający nie tylko publikowanie własnych materiałów, ale pozwala również na dzielenie się z innymi użytkownikami treściami, które nas zainteresowały. Jeżeli zatem prowadzisz firmę, która chce w podobnej formie podzielić się swoimi inspiracjami lub po prostu promować swoje usługi oraz produkty – Firmowy Pinterest jest właśnie dla Ciebie!

 

 

Źródło: szybkielajki.pl/pinterest-co-to-jest-poradnik/#firm