Wróć do listy


produktów

28.08.2024

Nowe zasady dla reklamodawców na TikToku — zwiększenie ochrony danych młodszych użytkowników.

Małgorzata Kowalska

Wraz z początkiem lipca na TikTok’u obowiązują nowe przepisy, dotyczące ochrony prywatności i zarządzania danymi osobistymi użytkowników. Celem tych zmian jest przede wszystkim ochrona najmłodszej grupy wiekowej przed zbyt spersonalizowanymi reklamami. Więcej na ten temat w dzisiejszym wpisie!

Główne ograniczenia dla reklamodawców:

Zmiany w polityce reklamowej TikTok’a wprowadzają nowe ograniczenia dla reklamodawców z terytorium Stanów Zjednoczonych. Od teraz marki w USA mogą kierować swoje działania do młodszych użytkowników, jedynie na podstawie kryteriów ogólnych, takich jak:

  • lokalizacja,
  • język,
  • dane urządzenia.

Co ma to na celu? Głównie zapobiegnięcie eksploracji bardziej szczegółowych danych o zachowaniu oraz zainteresowaniach młodzieży, które mogłyby zostać wykorzystane do celów reklamowych.

Większa kontrola:

Prócz ograniczeń dla reklamodawców, TikTok ma zamiar — w najbliższym czasie — wprowadzić także narzędzie, które umożliwiałoby większą kontrolę nad oglądanymi reklamami. Dzięki nowej funkcji użytkownicy mogliby modyfikować swoje preferencje i samodzielnie decydować o ilości wyświetlanych reklam — w aplikacji — związanych z konkretnymi zainteresowaniami.

Jeśli to Was nie przekonuje, to być może przekonają Was dwie kolejne funkcje, które jeszcze bardziej zadbają o Waszą prywatność. Mowa tu oczywiście o dodatkowych opcjach, jakich jak:

  • „Odłącz reklamodawców” – dzięki tej funkcji będziesz mógł także blokować wykorzystanie swoich danych przez konkretnych reklamodawców spoza aplikacji TikTok.
  • „Wyczyść moją aktywność” – umożliwia samodzielne usunięcie informacji o aktywności na innych stronach internetowych, co de facto ma chronić dane przed wykorzystaniem ich przez reklamodawców na TikTok’u.

Innowacje w zakresie treści generowanych przez AI:

Kolejną zmianą będzie objęcie reklamodawców obowiązkiem oznaczenia treści stworzonych z użyciem sztucznej inteligencji. W tym celu wprowadzony tak zwany system samooceny w Menadżerze Reklam będzie umożliwiał oznaczenie komercyjnych treści specjalną etykietą „AIGC”. Co wedle twórców ma pomóc użytkownikom w łatwiejszym rozpoznaniu materiałów reklamowych wygenerowanych za pomocą AI.

Źródło: socialpress.pl/2024/07/tiktok-zaostrza-polityke-reklamowa-nowe-zasady-dla-reklamodawcow-i-uzytkownikow/