Emilia Raźniak
Emilia
Raźniak

Rozwój firmy to cel każdego przedsiębiorcy. Strona www ma za zadanie wesprzeć działania właściciela, poszerzać aspekt informacyjny oraz dawać poczucie potrzeby danego produktu bądź usługi. Spora ilość małych i średnich przedsiębiorstw nie korzysta z tych możliwości uważając, że nie jest im to potrzebne. Przygotowaliśmy więc 10 przekonujących propozycji, jak wykorzystać potencjał strony internetowej nawet w mniejszych firmach. 

  1. Jesteś w Internecie – dajesz się poznać w świecie rzeczywistym.

Coraz częściej słychać wśród specjalistów, że jeżeli nie ma czegoś w Internecie to nie ma tego wcale. Analizując to powiedzenie możemy stwierdzić, że rzeczywiście wszyscy teraz żyją w sieci. Większa ilość osób, choć raz w ciągu dnia otworzy maila, aplikację social media czy poczyta wiadomości ze świata. Chcąc odnaleźć informację na dany temat, pierwsze co robimy to wpisujemy daną frazę w Internecie. Potencjalny odbiorca nie znajdzie Twojej witryny? Właśnie straciłeś szansę na zdobycie klienta. 

 

  1. Wizytówka? Strona www.

Nie ma lepszej Internetowej wizytówki jak nasza strona www. Powinny tam się znaleźć najważniejsze informacje o naszej działalności, takie jak numer kontaktowy, adres oraz mail. Najlepiej, aby wszystkie te dane zostały zawarte w jednej zakładce. 

Pamiętać warto również, aby strona miała ciekawy aspekt graficzny i przyciągała naszą uwagę. Może krótki filmik? Animacja? Z pewnością zwiększy to zainteresowanie osoby, która zdecydowała się już na kliknięcie w nasz link do strony.

 

  1. Budowanie wiarygodności

Nic tak nie buduje pozytywnego wizerunku jak dostępność naszej firmy w sieci.

Klient woli zaufać nawet niewielkiej firmie, która posiada swoją stronę internetową, niż wielkiemu przedsiębiorstwu, które nie zamieszcza w sieci żadnych treści. Domena firmowa adresu mailowego również jest traktowana poważniej, niż mail z serwisów, które są ogólnodostępne. Należy zadbać o profesjonalizm!

 

  1. Wyniki Google pozwalają Ci nie utonąć 

Widoczność firmy to najważniejszy aspekt. Firmowa strona www będzie dobrym krokiem do znalezienia Twojego przedsiębiorstwa w Internecie. Poszerzy zasięgi co przyczyni się do zwiększonego odbioru i poznania Twojej firmy, przez użytkowników. Posiadanie strony internetowej zapewni Ci lepszy odbiór i w branżach niszowych często przewagę nad konkurencją, która tej strony nie ma. Aby nasza popularność była większa, warto skupić się również na sposobie jej wyświetlania i odnajdywania w wynikach wyszukiwania. Czym wyższa pozycja, tym większa szansa na kliknięcie właśnie w naszą witrynę. Umieszczane treści powinny spełniać standardy SEO, a użycie odpowiednich słów kluczowych zapewni nam znalezienie się w najwyższych wynikach. 

  1. U klienta w codziennym życiu

Bliskość firmy w codziennym życiu odbiorcy może przezwyciężyć obawy użytkownika. Firmowa strona www przełamuje barierę i ukazuje możliwość lepszego poznania przedsiębiorstwa. Odpowiednie zaopiekowanie się konsumentem wspiera nasze wzajemne relacje i zatrzymuje klienta w naszej firmie. Podobnie dzieje się z nowymi klientami, dobrze zaopiekowany przez łatwą nawigację na naszej stronie, możliwość porozmawiania na chacie czy zapoznanie się z opiniami, może pozostać z nami na dłużej i stać się naszym stałym klientem. 

  1. Bądź bliżej klientów

Zastanawialiście się kiedyś, kto jest Twoim klientem i w jaki sposób trafił na Twoją firmę? Posiadając stronę www mamy możliwość użycia narzędzia, które zbierze dla nas informację o odwiedzających naszą witrynę. Dzięki niemu dowiemy się, skąd są nasi klienci, jak często nas odwiedzają i ile czasu spędzają na naszej stronie.

  1. Daj się poznać

Strona www przyjmuje funkcję informacyjną, odwiedzając daną witrynę mamy okazję poznać ofertę firmy oraz co istotne, często ich portfolio. Szukając odpowiedniej działalności, która ma dla nas świadczyć usługę często chcemy zapoznać się z ich poprzednimi realizacjami. Udostępniając na stronie www swoje poprzednie prace mamy możliwość ukazania się jako profesjonalni i zwiększamy przy tym zaufanie, aby zdecydowali się właśnie na nas. 

  1. Pokaż się innym

Małe firmy są często znane tylko lokalnie. Są przedsiębiorcy, którzy chcieliby rozszerzać nowe horyzonty. Firmowa strona internetowa wesprze dotarcie do nowych klientów zlokalizowanych w innych miejscowościach bądź nawet i krajach. To duża szansa na rozwój!

  1. Kliknij w ekologię 

Będąc w Internecie możesz rozszerzać swoje działania na szersze pole. Zastosowanie reklamy dla swojej strony, szybka aktualizacja informacji to tylko kilka plusów. Roznoszenie ulotek, rozwieszanie plakatów może być tylko dodatkiem a nie głównym działaniem promocyjnym, jak w przypadku firm bez strony www. Nie warto jednak przepłacać budżetu firmowego, próbując samemu działać w tworzeniu i pozycjonowaniu. Stroną powinna zająć się agencja, która dostosuje jej treści pod SEO lub zajmie się Google Ads. Polecamy skorzystać z usług www.studiokreacja.pl 

  1. Dostępność przez całą dobę

Najczęściej w każdej z firm pracuje się 8 godzin w ciągu doby. W tym czasie mamy kontakt z naszym klientem i możemy udzielić mu odpowiedzi na zadane pytania, rozwiać wątpliwości bądź zaprezentować naszą ofertę. Przez kolejne godziny jesteśmy często wyłączeni, zamykając swój sklep bądź zakład usługowy. Posiadając własną witrynę, dajemy szansę klientowi na zapoznanie się z nami w dowolnym momencie. 

5/5 - (2 votes)