Aleksandra Bartkowiak
Aleksandra
Bartkowiak

W ostatnim czasie ze względu na obecną sytuację sporo marek postanowiło wykorzystać Facebooka i wiele innych kanałów social media do promowania swojego biznesu. Osoby, które są zaawansowane w tym temacie, prężnie rozwijają swoje profile a co w przypadku firm, które dopiero zaczynają działać w tym medium? Odpowiedź znajdziesz poniżej! Przygotowaliśmy kilka wskazówek, które pomogą Ci w prowadzeniu firmowych  social media.


1. Określ swój plan

Stworzenie planu to podstawa! Zastanów się, w jakim celu chcesz działać na Facebooku? Czy ten profil ma mieć charakter wizerunkowy a może sprzedażowy? Jest to kluczowa kwestia, ponieważ na podstawie głównego kierunku działań w kolejnych krokach opracujesz szereg czynności, które będą musiały spełniać Twój pomysł na ten fanpejdż.


2. Stwórz harmonogram

Prowadzenie Facebooka to nie jest jednorazowe działanie. Musisz pamiętać o regularności publikacji Twoich treści. Im częściej dasz o sobie znać na tym kanale tym lepiej! Dzięki temu poinformujesz swoich odbiorców, że firma jest aktywna, co z pewnością przełoży się na wizerunek Twojej marki. Stwórz harmonogram, który pomoże Ci w planowaniu postów. Wybierz konkretne dni i pory publikacji.

 

Social Media Gniezno

 

3. Zadbaj o wizerunek

Oprócz planu działań i  koncepcji warto zastanowić się nad elementami, które będą mieć wpływ na wizerunek Twojej marki. Mamy tu na myśli:

  • informacje, jakie zostaną zamieszczone na profilu,
  • wygląd grafik i zdjęć na fanpejdżu.

Stwórz treści, które będą zrozumiałe dla Twojego odbiorcy oraz zadbaj o wizualną kwestię Twojej strony. Pamiętaj, że Facebook pełni funkcję wirtualnej wizytówki Twojej marki i każdy szczegół musi zostać dopracowany.


4. Wykorzystaj dodatkowe działania

Musisz zdawać sobie sprawę, że skończyły się czasy, kiedy posty na Facebooku docierały prawie do wszystkich użytkowników. Nastaw się na tworzenie kampanii do Twoich fanów i nowych odbiorców. Do tego celu potrzebujesz Menedżera reklam, który oferuje szereg możliwości.

Mamy nadzieję, że te 4 wskazówki pomogą Ci w prowadzeniu Facebooka. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat social mediów lub potrzebujesz pomocy w kwestii kampanii na Facebooku, to zachęcamy do kontaktu!

Poniżej nasz film na ten temat. :)

 

5/5 - (1 vote)