Wróć do listy


produktów

22.03.2022

5 sposobów na zwiększenie wyświetleń organicznych na YouTube.

Emilia Raźniak

Specjalista ds. social media

Prowadzenie komunikacji na YouTube to idealna okazja do budowania własnej społeczności, zaangażowania ich do interakcji i nawiązywania pozytywnych kontaktów. Kanał na powyższej platformie tworzy się często miesiącami a zbudowanie grupy docelowej wymaga od nas sporej ilości pracy. Jak więc zyskać wyświetlenia bez korzystania z dodatkowych środków finansowych? Poniżej prezentujemy 5 sposobów na zwiększenie wyświetleń organicznych Twojego kanału.

Dobra optymalizacja to wzrost wyświetleń często nawet o kilkadziesiąt procent każdego filmu. Jeśli planujesz tworzenie od nowa własnego kanału to optymalizacja jest obowiązkowym elementem. 

 

YouTube jako wielka wyszukiwarka 

YouTube to druga pod względem wpisywania fraz wyszukiwarka na świecie. Tak jak w przypadku Google wynikami są strony www, tak na powyższej platformie są to konkretne kanały. Aby Twoja treść wyświetlała się wysoko w wyszukiwaniach musi się dobrze optymalizować. 

 

Treść to klucz do sukcesu 

Content to jeden z najważniejszych elementów. Tworząc kanał na YouTubie pamiętajmy, że przekazywana treść jest najważniejsza. Przekonanie do siebie społeczeństwa, że warto wracać na nasz kanał po ciekawą i angażującą treść, to istotny punkt naszych działań. Istotne jest, aby widz po wizycie u nas otrzymał wartość dodaną i chętnie do nas wracał.

Kolejnym elementem, na który warto zwrócić uwagę, jest utworzenie schematu naszego odcinka. Społeczność docenia powtarzalność i lubi wiedzieć czego może się spodziewać. Każdy przygotowany materiał powinien rozpoczynać się tak samo, a przekazywana treść powinna być wcześniej przygotowana i usystematyzowana. Chaos w przygotowanych materiałach będzie działać negatywnie na naszych odbiorców. Obserwujący chcą wiedzieć co na nich czeka na naszym kanale. Ważna jest również systematyczność publikacji. Ustalenie konkretnego dnia oraz godziny publikacji materiału, buduje naszą społeczność. To oni będą sami odwiedzać nas konkretnego dnia i o konkretnej godzinie, aby zdobyć dodatkową wiedzę, którą wykorzystają w swoim życiu.

Algorytmy na YouTube

Ustalenie i systematyczne publikowanie naszych materiałów to klucz do sukcesu! Na początku swojej działalności liczy się systematyczność. Wybierz sobie jeden dzień w tygodniu wraz z godziną, o której będziesz publikować dany materiał. Wpłynie to korzystnie nie tylko na subskrybentów ale i dla algorytmu. Algorytm, dzięki systematyczności uczy się, że może nam zaufać. Gdy na naszym kanale pojawia się dłuższa przerwa w publikacjach algorytm zaczyna “uczyć się” nas na nowo, co powoduje spadek zasięgu i wszystkie naszego dotychczasowe działania pójdą na marne. Dlatego, jeśli zdecydujemy się na prowadzenie komunikacji na YouTubie to pamiętajmy o systematyczności i budowaniu wyświetleń kanału.

 

Tworzenie odcinka

Pamiętajmy, że kanał na YouTubie to nie telewizja. Na początku każdego odcinka, warto publikować najciekawsze elementy z danego filmiku, a następnie można zaprezentować czołówkę. Pierwsze sekundy mają za zadanie przyciągnąć obserwujących, jeżeli początek nie zainteresuje naszych odbiorców i zaczną oni zamykać filmik, to algorytm może uznać, że wprowadzamy subskrybentów w błąd i przestaną pokazywać nasz film kolejnym użytkownikom. 

 

Jak działa algorytm?

Algorytm bierze pod uwagę łączny czas obejrzenia filmu oraz średni watchtime, czyli procent obejrzenia filmu przez odbiorców. Najważniejsze, żeby nasz film nie był ani za krótki ani za długi. 

 

Jaką długość powinien mieć nasz film?

Platforma YouTube docenia filmy, których czas trwania jest dłuższy niż 10 minut. Dlaczego? Bo w takich filmach można wyświetlać reklamy nie tylko przed, ale również i podczas trwania odcinka. Ale, tak jak w wielu przypadkach na różnych platformach społecznościowych, warto samemu przetestować i przeanalizować dane, jakie filmy są najchętniej oglądane. 

SEO wspiera zasięg 

Oprócz filmu warto skupić się również na opisie, który ma ułatwić widzom dotarcie do nas i zapoznanie się z tematyką. Warto przed publikacją zrobić research słów kluczowych i umieścić je zarówno w tytule jak i opisie. Jeśli mówimy już o opisie, stwórzmy w nim mini artykuł informujący o treści naszego filmu. Dzięki temu, algorytm będzie wiedział czego dotyczy film i pokaże go zainteresowanym. W tytule najlepiej wykorzystać ciekawą, zachęcającą formę przy jednoczesnym zastosowaniu głównego słowa kluczowego. Nie twórzmy tytułu, który będzie wymuszał kliknięcie! Miniaturę zaś warto stworzyć spójną z treścią, dzięki temu pozytywnie wpłyniemy na wyświetlenia naszego filmu. Jesteśmy pewni, że obsługa social media przez MrPost, sprawi że przyciągniesz nowych klientów!

 

Zastosowanie na swoim kanale powyższych punktów pozwoli Ci wpłynąć na wyświetlenia organiczne i “zaakceptowanie” Twojego kanału przez algorytm Google.