Aleksandra Bartkowiak
Aleksandra
Bartkowiak

W ostatnim czasie sporo biznesów przenosi się do sieci. W niektórych przypadkach takie działanie było zaplanowane, z kolei w  innych to pandemia wpłynęła na podjęcie takiej decyzji. Coraz więcej właścicieli firm zakłada fanpejdże na Facebooku i to właśnie tam skupiają swoją uwagę. Jeśli zastanawiasz się, która platforma społecznościowa będzie odpowiednim miejscem dla Twojego biznesu i czy prowadzenie Facebooka to dobre posunięcie, to koniecznie przeczytaj poniższy wpis, który pomoże Ci w rozwiązaniu wątpliwości.

 

OD CZEGO ZACZĄĆ?

 

1. Grupa docelowa

Zacznij od odbiorców. Zastanów się, czy Twoja grupa docelowa aktywnie korzysta z social mediów. Zrób research i sprawdź, z którego kanału najchętniej korzysta.

 

2. Budżet

Pamiętaj, że samo prowadzenie Facebooka nie wystarczy. Podczas prowadzenia Facebooka czy Instagrama warto przeznaczyć pewien budżet na promocję, ponieważ bez płatnych reklam Twoje posty będą docierać do małego grona odbiorców. Dzięki reklamom zwiększysz zasięg, co z pewnością przełoży się na pozyskanie nowych klientów.

 

3. Analiza

Sprawdź, w jakich miejscach reklamuje się Twoja konkurencja. Oprócz Facebooka i Instagrama jest wiele innych platform społecznościowych (Pinterest, LinkedIn, TikTok, Twitter), gdzie reklamują się różne marki.

 

 

Która platforma społecznościowa będzie odpowiednia dla Twojego biznesu?

 

1. Facebook – najpopularniejsza platforma społecznościowa, która jest numerem 1! Facebook stale się rozwija poprzez wdrażanie nowych funkcji. Dzięki temu to właśnie w tym miejscu może działać każda branża, ponieważ nie ma żadnych ograniczeń. Najważniejsze jest to, abyś sprawdził, czy Twoja grupa docelowa jest aktywna w tym serwisie. Jeśli tak, to śmiało możesz tworzyć fanpejdż!

2. Instagram – to platforma, która w ostatnich latach całkowicie przejęła sieć. Znajdziesz tutaj sporą liczbę kont lifestylowych czy marek osobistych. Prowadzisz sklep? Sprzedawaj swoje produkty za pośrednictwem tego medium! Instagram podobnie jak Facebook robi wszystko, aby przyciągnąć do siebie przedsiębiorców.

3. LinkedIn – serwis stricte biznesowy. Pokaż ciekawe realizacje Twojej firmy lub zadbaj o personal branding!

4. Pinterest –  miejsce inspiracji. Sporą liczbę kont stanowią firmy wnętrzarskie. Podobnie jak w przypadku Instagrama Pinterest skupia się na zdjęciach. Użytkownicy za pomocą ‘pinów’ zapisują ulubione fotografie.

 

To tylko kilka platform społecznościowych, na których możesz działać, jednak pamiętaj, aby przede wszystkim sprawdzić, czy Twoi odbiorcy korzystają z wybranego medium. Jeśli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu Facebooka lub Instagrama to skontaktuj się z nami! Pomożemy!

Poniżej nasz film na ten temat. :)

5/5 - (1 vote)