Wróć do listy


produktów

15.03.2022

6 powodów, dlaczego warto prowadzić firmowego bloga

Kinga Kondracka

Social Media Manager

Content marketing to klucz do sukcesu wielu marek. Coraz więcej firm zaczyna doceniać wartość treści na swojej stronie i ciągle ją rozbudowuje. Zastanawiacie się jednak czy warto angażować się w takie działania? Przedstawiamy 6 powodów, dlaczego warto prowadzić firmowego bloga!

1. Content marketing – pozycjonowanie Twojej strony www.

Każdy wpis na blogu firmowym to szansa na poszerzenie fraz kluczowych, na które Twoja strona chce się pozycjonować w wyszukiwarce Google. Dobrze przygotowany wpis może przełożyć się na większy ruch na Twojej stronie www a co za tym idzie finalną sprzedaż.

2. Pozycja eksperta – pokaż, że można Ci zaufać!

Sprzedajesz dany produkt czy usługę, dlatego prawdopodobnie znasz się na danym produkcje, branży czy usłudzę. To świetny sposób, aby budować pozycję eksperta. Pisz wartościowe posty, dziel się wiedzą i doradzaj. Postaw się na miejscu odbiorcy, który totalnie nie zna się na sprzedawanym przez Ciebie produkcje czy usłudze.

3. Lista mailingowa.

Osoby, które czytają Twoje wpisy są zainteresowane daną tematyka czy Twoimi radami – wykorzystaj to i poproś je o adres e-mail! Takie osoby chętnie zapisują się do Twojego newslettera, aby uzyskać e-book czy rozszerzoną wersję artykułu.

4. Linkowanie wewnętrzne

Artykuły na blogu umożliwiają Ci wstawienie wielu linków (linkowanie wewnętrzne) odsyłających do zakładki kontakt czy oferta. Jest to jeden ze sposobów SEO, który wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce Google.

5. Poznanie swojego konsumenta.

Pisząc porady czy rozwiązanie stawiasz się na miejscu konsumenta i poznajesz to, co dla niego ważne. Dowiedz się na co zwraca uwagę i jak się z nim komunikować.

6. Promowanie treści w mediach społecznościowych.

Dobrze przygotowany wpis na bloga to dobra okazja na podzielenie się nim z innymi. Udostępnij post i daj znać swoich odbiorcom na Facebooku czy Instagramie o nowym wpisie. Pokaż, że chętnie dzielisz się wiedzą, dajesz wskazówki i klient po prostu jest dla Ciebie ważny.


Skąd czerpać inspirację do postów?

Brakuje Ci pomysłów na temat blogowy? Zobacz co piszą Twoi konsumenci! Komentarze pod postami czy wiadomości to świetne źródło inspiracji. Klienci wymieniają się tam swoimi spostrzeżeniami, opinią czy po prostu zadają pytania. Innym źródłem inspiracji są czasopisma branżowe z nowinkami, które mogą zainteresować Twoją grupę odbiorców. Zwróć również uwagę na to co Cię otacza – Twój pracownik miał pytanie dot. produktu? Klient zadzwonił z pytaniem? Jest to świetny pomysł na artykuł! Być może jest wiele osób, które nie znają odpowiedzi na dane pytanie i chętnie wejdą na Twojego bloga.