Aleksandra Bartkowiak
Aleksandra
Bartkowiak

Z pewnością ten szalony rok na długo zostanie w naszej pamięci. Marketing i social media podobnie jak inne branże musiały dostosować się do nowych warunków i sposobu życia ludzi na całym świecie. Co działo się w tym nietypowym czasie?! Sprawdźcie poniżej!

Nie da się ukryć, że w pierwszym kwartale tego roku to COVID popsuł wszelkie plany i realizacje, jednak z każdym dniem próbowaliśmy dostosować się do panujących warunków.

Oto kilka ciekawych akcji, które miały miejsce w 2020 roku!

 

1. Strajk Kobiet

To właśnie te wydarzenie zdominowało w ostatnim czasie social media i pokazało ogromną siłę naszego społeczeństwa. Facebook i Instagram stały się głównym miejscem dystrybucji treści. Za ich pomocą użytkownicy relacjonowali na bieżąco aktualną sytuację w naszym kraju. Wszelkie publikacje zostały opisane specjalnym hasztagiem #strajkkobiet, dzięki któremu użytkownicy mogli oznaczyć swoje materiały i nawiązywać do tej akcji. Również wiele marek przyłączyło się do strajku poprzez zmianę swojego zdjęcia profilowego, na którym znalazł się symbol Strajku Kobiet (czerwona błyskawica) i udostępnienie autorskiej grafiki z tym znakiem.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Strajk Kobiet (@strajk_kobiet)

Bądźmy dla siebie dobre ! Miejmy wybór i WSPIERAJMY SIĘ ❗️ #strajkobiet #piekłokobiet #dziewuchydziewuchom❌

Opublikowany przez Wibo Kosmetyki Poniedziałek, 26 października 2020

 

 

2. #Hot16challenge

Akcja, która miała miejsce podczas pierwszego lockdownu. Jej głównym celem była pomoc służbom medycznym, która dzielnie walczy z pandemią. W #Hot16challenge zaangażowały się nie tylko osoby ze świata muzyki, ale również znani dziennikarze politycy czy celebryci. W przypadku tego wydarzenia to YouTube odegrał znaczącą rolę, ponieważ to na tym kanale publikowano filmy uczestników tej akcji.

 

3. Wpadka marki APART

O tej reklamie a raczej jej parodii, która została stworzona przez Klub Komediowy TV i zrobiła furorę na serwisie YouTube, było bardzo głośno. Firma APART z całą pewnością nie zdała sobie sprawy z faktu, że jej kampania zostanie odebrana w taki sposób. Osoby odpowiedzialne za realizację tego spotu reklamowego zapomniały o obecnej sytuacji, która dzieje się na całym świecie i niestety, jak okazało się, marka zaliczyła ogromną wpadkę. Co więcej, przedstawiciele tej firmy postanowili napisać list otwarty z prośbą o dofinansowanie ze skarbu Państwa – Miejmy nadzieję, że marka wyciągnie wnioski ze swoich ostatnich działań i nie zaliczy kolejnych porażek.

 

4. McDonalds

Pamiętacie początki, kiedy marki w swoich reklamach pokazywały, jak prawidłowo myć ręce? Jednym z takich przykładów jest McDonalds. Akcja #myjemyrece wyszła naprawdę świetnie!

 

5. mBANK – wpadka nie taka straszna

W sierpniu użytkownicy aplikacji mBank otrzymali powiadomienia push. Ich treść brzmiała następująco: „ęśąćż”,  „Życzymy miłego dnia”,  „test wiadomości push’’. Nie trzeba było długo czekać na negatywne komentarze klientów, które zamieszczali w mediach społecznościowych. Co więcej, treść tych wiadomości została wykorzystana w różnego rodzaju memach oraz przez sam bank. Pod koniec dnia firma na swoim profilu społecznościowym opisał przyny zaistniałej sytuacji oraz zmieniła zdjęcie profilowe, na którym pojawiły się komunikat, jaki został wysłany do klientów.

Oto sposób na złagodzenie kryzysu!

𝗺𝗕𝗮𝗻𝗸 𝗽𝗼𝘇𝗱𝗿𝗮𝘄𝗶𝗮 <𝟯<𝟯<𝟯
w ten dzień, gdy staliśmy się memem… 😀

𝗧𝗲𝘀𝘁 𝘄𝗶𝗮𝗱𝗼𝗺𝗼𝘀́𝗰𝗶 𝗽𝘂𝘀𝗵
Internecie, dziękujemy, że byłeś...

Opublikowany przez mBank Polska Środa, 5 sierpnia 2020

 

 

6. IKEA – siła social media

Słyszeliście o tym, że IKEA chce zakończyć produkcję swoich katalogów, które gościły w domach  przeszło 70 lat?! Jak okazuje się, to social media mają  być głównym narzędziem marketingowym i za ich pomocą chcą komunikować się z odbiorcami. Jak okazuje się to, pandemia przyczyniła się do podjęcia tej decyzji, ze względu na zmianę zachowań konsumentów.

https://publications-pl-pl.ikea.com/ikea_catalogue/page/1

 

Jak widać, w tym roku wszystko kręciło się wokół wirusa. Pandemia sprawiła, że zaczęliśmy zupełnie inaczej postrzegać świat, z tego powodu marki musiały objąć zupełnie inny kierunek swoich działań. Niektórzy poradzili sobie z tym świetnie, inni z kolei zaliczyli wpadkę. Jesteśmy niezwykle ciekawi, co przyniesie nam kolejny rok!

 

5/5 - (2 votes)