Tym razem czas na wpis poradnikowy, w którym przybliżymy proces tworzenia reklamy na Facebooku. Jak należy się za to zabrać? Jak ustawić reklamę na Facebooku, aby przyniosła efekty? Jakie materiały należy przygotować, aby stworzyć skuteczną reklamę na tym portalu?
Odpowiedź poniżej!
Zacznijmy od tego, że na Facebooku możesz stworzyć reklamę z dwóch miejsc tzn.
z poziomu:
- użytkownika, który zarządza stroną bez menedżera reklam
- menedżera reklam – opcja bardziej zaawansowana
Jak to wygląda w praktyce?
Z poziomu zwykłego użytkownika masz bardzo ograniczone możliwości, dlatego zachęcamy Cię do korzystania z menedżera reklam, ponieważ z tego poziomu możesz w bardzo szczegółowy sposób ustawić:
- cel
- grupę docelową
- miejsce wyświetlania
Od czego zacząć?
1. Określ cel
Zastanów się, co jest Twoim celem? Na Facebooku masz kilka możliwości. Możesz m.in:
- budować rozpoznawalność marki
- kierować użytkowników do witryny
- pozyskiwać kontakty
2. Dostosuj budżet
Jeśli przewidujesz kampanię długoterminową, to postaw na budżet dzienny. Z kolei w przypadku kampanii, która ma trwać np. tydzień – ustaw budżet całkowity.
3. Opisz grupę docelową
W menedżerze reklam oprócz płci i wieku możesz skorzystać również z dopasowań. Szczegółowe określenie grupy docelowej zwiększa szanse na dotarcie do wybranych użytkowników. Korzystaj z tego!
4. Wybierz miejsce, w którym zostanie wyświetlona reklama
Pomyśl, w jakich miejscach są Twoi użytkownicy. Czy korzystają z Instagrama? Jeśli nie, to wyklucz tę platformę.
5. Stwórz odpowiednią kreację graficzną
Przygotuj 3 grafiki, które wykorzystasz w swojej kampanii. Dzięki takiej różnorodności Facebook będzie mógł zaproponować różne warianty Twojej grupie docelowej.
6. Analizuj
Kiedy już wiesz, jak ustawić reklamę na Facebooku, to koniecznie sprawdzaj jej wyniki. Stała analiza pozwoli Ci wyciągnąć wnioski i odpowiednio zoptymalizować reklamę.
Mamy nadzieję, że te wskazówki pomogą Ci stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku!
Poniżej nasz film na ten temat. :)