Małgorzata Rojek
Małgorzata
Rojek

Niebawem firmowe strony na Facebooku czekają spore zmiany. Między innymi już więcej nie zobaczymy na nich przycisku „Lubię to!” Jak ta i inne zmiany wpłyną na funkcjonowanie firmowych fanpage’y? Sprawdź!

 

Jeszcze do niedawna elementarną częścią każdej firmowej strony na Facebooku był duży, niebieski przycisk umożliwiający polubienie jej. Przycisk „Lubię to!” – bo o nim mowa – pozwalał użytkownikowi nie tylko na polubienie strony, ale również na automatycznie obserwowanie jej. Dzięki temu treści publikowane przez dany fanpage mogły bezpośrednio wyświetlać się na jego Newsfeedz’ie. W najbliższym czasie ma się to jednak zmienić. Albowiem na początku roku Facebook zapowiedział testy oraz zmiany dotyczące nowych form fanpage’y.

Co nowego?

Najbardziej znaczącą zmianą ma być usunięcie przycisku „Lubię to!” a tym samym uniemożliwienie polubienie danego fanapge’a. To jednak nie wszystko! Na fanpage’ach zniknie także wskaźnik polubień danego profilu, wyniku czego zniknie też możliwość ocenienia go pod względem wielkości oraz popularności.

Jak to będzie wyglądało w praktyce?

Zamiast tego, Facebook skupi się na obserwujących dany fanpage. Zgodnie z zapowiedziami taki format strony ma nie tylko pomóc firmom w osiągnięciu zamierzonych przez nich celów, ale też wspomóc ich w budowaniu społeczności. Od teraz firmy nastawione będą wyłącznie na dyskusje ze swoimi fanami, a tym samym na publikowanie komentarzy. Oznacza to, że firmowe fanpage nadal będzie można „śledzić” (nawet z poziomu komentarza), a obserwowane profile zostaną dodane do głównej tablicy. Taki zabieg ma m.in. na celu wyeliminowanie stron zbierających tak zwane „puste” lajki.

Co więcej?

– Równolegle do wyżej opisanych zmian, zmieni się również sposób wyświetlania oraz przełączania między profilami (między prywatnym a firmowym). Zmiana ta ma także dotyczyć skrzynki odbiorczej na Messengerze. Dodatkowo do stron mają zostać wprowadzone nowe narzędzia do zarządzania.

(Źródło: https://next.gazeta.pl/next/7,151243,26668923,facebook-pozbywa-sie-przycisku-lubie-to-z-fanpage-y-duze.html)

– Zmianie ulegnie także firmowy Newsfeed. Od teraz administratorzy stron będą mogli nie tylko wyszukiwać konwersacje użytkowników, ale również do nich dołączać – śledząc przy tym trendy i jeszcze bardziej angażując się w relacje ze swoimi fanami.

– Również Q&A (czyli zestaw pytań i odpowiedzi) ma ulec zmianie. Wedle zapowiedzi użytkownicy będą mogli zadawać swoje pytania w specjalnie zaprojektowanym do tego celu formularzu.

– Co więcej, usunięta ma zostać możliwość zapraszania do polubienia fanpage’a tych osób, które już wcześniej zareagowały na dany post.

– Zaniknąć ma też opcja tworzenia reklam z celem polubienia danego fanpage’a – jednakże ta kwestia nie została jeszcze ostatecznie wyjaśniona.

 

Jak zapowiedział Facebook zmiany będą wprowadzane stopniowo na wszystkich fanpage’ach. Jak ta zmiana przypadnie użytkownikom do gustu? Czas pokaże.

 

Źródło:
socialmedianow.pl/polubienia-znikaja-z-fanpagey-konsekwencje-dla-firm/
next.gazeta.pl/next/7,151243,26668923,facebook-pozbywa-sie-przycisku-lubie-to-z-fanpage-y-duze.html

spidersweb.pl/2021/01/facebook-usunie-przycisk-lubie-to-ze-stron.html

 

5/5 - (4 votes)