Emilia Raźniak
Emilia
Raźniak

Linkedin to serwis społecznościowy, który odbiega od pozostałych popularnych na rynku. Charakter prowadzonych tam działań jest głównie biznesowy i to odróżnia go od innych. Firmy coraz częściej zastanawiają się nad prowadzeniem własnej komunikacji w tym serwisie. Dzisiejszy artykuł odpowie na najważniejsze pytania dotyczące prowadzenia profilu firmowego na Linkedinie. Pozostańcie z nami i przekonajcie się czy w Waszym przypadku Linkedin to must have!

Kto powinien prowadzić komunikację na Linkedinie?

Linkedin pomaga rozwijać przedsiębiorstwa działające w sektorze B2B i takim firmom najczęściej proponujemy prowadzenie tam komunikacji. Ale oprócz sektora w jakim działasz, na wybór serwisu skierowanego głównie na działania biznesowe ma jeszcze wiele czynników. Jednym z nich jest np. świadomość swojej grupy docelowej i jej obecności bądź nie na powyższym serwisie.

Co znajdziemy na Linkedinie?

Platforma służy głównie do powiększania sieci kontaktów zawodowych. Można określić, że jest to wirtualne CV i szansa na rozwój. Dla firm natomiast jest to bank informacji o ludziach i jedno z najlepszych narzędzi do poszukiwania pracownika na szukane stanowisko biznesowe.

Jakie posty publikować i jak często?

Jako firma musimy pamiętać o profesjonalizmie, tym bardziej chcąc działać na Linkedinie. Najlepiej publikować treści pasujące do serwisu oraz branży w jakiej działamy. Może to być komentarz na określony temat, udostępnienie interesującego wpisu, opublikowanie informacji wraz ze zdjęciami np. ze szkolenia bądź konferencji. Nie zapomnijmy, żeby dzielić się ważnymi kwestiami dotyczącymi naszej firmy. Ilość publikowanych postów zależy od liczby wartościowych treści, jakie chcemy przekazać grupie docelowej. Warto parę razy w tygodniu opublikować post dotyczący działań w naszej firmie, aby utrzymać stały kontakt z naszymi odbiorcami.

Wizerunek firmy na Linkedinie

Rozważając rozpoczęcie prowadzenia działań na Linkedinie, należy zacząć od postawienia celu, jaki chcemy osiągnąć publikując wpisy. Jesteście ciekawi jakie tematy najczęściej poruszają przedsiębiorstwa? Poniżej publikujemy najczęstsze informacje:

1. Spora ilość firm publikuje informacje o nowych wpisach na blogu, dzielą się spostrzeżeniami bądź tworzą dyskusję na temat związany z branżą w jakiej działają. Jest to dobry sposób na budowanie własnej społeczności.

2. Równie częstym zabiegiem jest publikowanie filmów z udziałem ekspertów z danej dziedziny w jakiej działa przedsiębiorstwo. Współpraca i dzielenie się ważnymi informacjami przez specjalistę zwiększa zaufanie do firmy.

3. Jednocześnie najczęściej publikowane i przynoszące równie duży odzew są publikowane treści związane z osiągnięciami marki oraz rekrutacjami. Takie publikacje wprowadzają nieco swobody na firmowym profilu, która często doceniana jest przez społeczności Linkedina.

Identyfikacja wizualna na Linkedinie

Najważniejszy element to spójny wygląd marki. Bez znaczenia czy jest to profil na Instagramie, Facebooku, Linkedinie czy strona www. Klient powinien kojarzyć nas z określoną kolorystyką, fontem oraz firmowym wyróżnikiem. Dlaczego? Ponieważ, przeglądając Internet skupiamy się i zapisujemy w głowie aspekty wizualne, mając okazję zauważyć je później na różnych serwisach, zwiększamy szanse na ich zapamiętanie.

Od czego zacząć działania na Linkedinie?

Pierwszy krok jaki musisz wykonać to stworzyć i dodać avatar oraz baner. Jeżeli nie czujesz się najlepiej w projektowaniu zgłoś się do nas na [email protected], a my przygotujemy dla Ciebie wyjątkowe materiały na Twój profil. Jeżeli jednak chcesz zająć się tym samodzielnie, pamiętaj o określonym wymiarze grafik, tak aby Twój firmowy profil wyglądał profesjonalnie. 

Avatar – Najczęściej w tym miejscu publikuje się logo marki. Wymiar jaki powinna posiadać grafika to 300×300 px.

Baner – Czyli “zdjęcie w tle”. Na tej grafice można umieścić zdjęcie zespołu, bądź najlepszych produktów firmowych, przy okazji można użyć również sloganu przedsiębiorstwa. Wymiary powinny wynosić 1536 x 768 px.

O jakich elementach należy pamiętać zakładając profil firmowy?

Zakładając profil firmowy musimy uzupełnić jeszcze kilka rubryk: 

1. Nazwę – w tym miejscu wpisujemy całą nazwę przedsiębiorstwa, możemy również dodać informację o branży, w której działamy. Nasza nazwa może mieć do 100 znaków.

2. Slogan – w tym miejscu wpisujemy slogan naszej marki i pokrótce prezentujemy naszą firmę. Na slogan mamy do wykorzystania 120 znaków.

3. Opis – w tym miejscu należy zachęcić odbiorców do zainteresowania się firmą. Możemy tu stworzyć tekst do 2000 znaków.

4. Przycisk – podczas tworzenia firmowego profilu mamy do dyspozycji zastosowanie przycisku np. skontaktuj się z nami bądź przejdź do witryny.

5. W dalszych punktach uzupełniamy dane takie jak branża, adres URL i dokładniejsze informacje dotyczące naszej firmy.

Posiadanie firmowego profilu na Linkedinie to często trudna decyzja, bo z nią związane są nierzadko dodatkowe koszty bądź poświęcenie własnego czasu na rozwój profilu. Nad stworzeniem takiego firmowego konta powinny zastanowić się marki, których klienci to głównie branża B2B. Jeśli szukasz wsparcia w zakresie tworzenia profilu firmowego bądź jego prowadzenia, jesteśmy do Twojej dyspozycji na [email protected]

 

Poniżej nasz film na ten temat. :)

5/5 - (1 vote)