Wróć do listy


produktów

08.02.2022

Czy warto założyć firmowego TikToka?

Emilia Raźniak

Specjalista ds. social media

Prowadzisz własny biznes a Twoją grupą docelową są głównie osoby młode? Zapoznaj się z poniższym artykułem i dotrzyj do swoich odbiorców przez TikToka!

 

Czym jest TikTok?

TikTok jest aplikacją pozwalającą na tworzenie, przesyłanie oraz odtwarzanie filmów, których długość wynosi od 15 do 60 sekund. Główną grupą docelową są obecnie osoby w wieku między 13 a 25 rokiem życia, jednak ta grupa stale się rozrasta.

Co publikować na TikToku?

TikTok jest platformą, na której tworzymy krótki materiał wideo. Mamy do dyspozycji wiele filtrów i dźwięków, które możemy zastosować w naszym nagraniu. Ważne jest to, że nie potrzebujemy posiadać dużych umiejętności, aby zastosować obróbkę materiału i go opublikować.

 

Jak na tego rodzaju aplikację przystało, publikujemy na niej content głównie rozrywkowy. Wiele firm, aktualnie działających na TikToku stara się łączyć rozrywkę z przekazywaniem merytorycznych wartości.

Co mówią statystyki? 

Biorąc pod uwagę początek 2021 roku możemy zauważyć, że liczba aktywnych użytkowników wynosiła 1,1 miliarda! Analizując liczbę pobrań aplikacji możemy zauważyć, że w samym styczniu 2021 roku wynosiła ona 62 mln. Co ciekawe najwięcej użytkowników aplikacji to osoby z pokolenia Z.

Czy Twoja firma ma szansę na zdobycie odbiorców na TikToku?

To, że aplikacja aktualnie jest jedną z najpopularniejszych na rynku nie oznacza, że to dobre miejsce dla Twojej firmy. Zanim zdecydujesz się założyć firmowe konto na TikToku zweryfikuj:

 

  • Swoją grupę docelową 

Jak już wyżej wspominaliśmy główną grupą odbiorców są osoby z pokolenia Z. Jeżeli Twoi odbiorcy do niej należą to zalecamy prowadzenie tam komunikacji. Jeśli jednak, Twoja grupa docelowa to starsze pokolenia warto się zastanowić, czy działania tam mają sens. Pamiętaj jednak, że wszystko stale się zmienia, nie inaczej jest w przypadku social mediów! To, że dzisiaj Twoi odbiorcy nie korzystają z danego serwisu nie oznacza, że za jakiś czas tam nie będą!

 

  • Content i branża 

TikTok to specyficzny serwis i nie każda branża może odnaleźć tam swoją grupę odbiorców. Podobnie jest z contentem i wizerunkiem marki, nie każda firma może pozwolić sobie na bycie w rozrywkowym obszarze TikToka.

Jaki content najlepiej publikować? 

Jak na każdym serwisie, nie ma określonych zasad. Tematyka publikowanych filmów jest obszerna, warto jednak skupić się na połączeniu aktualnych trendów ze swoją branżą oraz na systematycznym publikowaniu filmów! Statystyki informują, że najlepszy efekt przynosi publikowanie 3-4 razy dziennie.

Czy warto reklamować się na TikToku?

Odpowiedź będzie twierdząca, jeżeli Twoją grupą docelową są osoby młode. Aktualnie aplikacja ta jest jedną z najpopularniejszych wśród młodzieży. TikTok pomoże Ci promować swoją działalność przy użyciu rozrywkowych materiałów. 

Dzięki narzędziu TikTok Ads Manager, podobnie jak na pozostałych platformach mamy możliwość dotarcia do określonej grupy odbiorców.

Menedżer reklam umożliwia utworzenie różnych rodzajów kampanii skierowanych na:

– Zasięg 

– Ruch

– Instalację aplikacji

– Konwersje 

Mamy również możliwość stworzenia kilku rodzajów reklam:

Brand Takeover – format statyczny lub dynamiczny wyświetlany na pełnym ekranie, obsługuje 3-sekundowe pliki JPG i 3-5-sekundowe wideo.

TopView – pełnoekranowy format wideo mogący trwać do 60 sekund z automatycznie odtwarzanym dźwiękiem.

In-Feed Ads – pojawia się w zakładce Dla Ciebie i trwa maksymalnie 60 sekund, odtwarza się automatycznie wraz z dźwiękiem, umożliwia interakcję.

 

Działania prowadzone na TikToku idealnie sprawdzą się dla grupy docelowej z pokolenia Z. Stosując przy tym TikTok Ads mamy możliwość szczegółowego dotarcia do użytkowników tejże aplikacji i jednocześnie naszych głównych odbiorców.

 

 

Poniżej nasz film na ten temat. :)