Emilia Raźniak
Emilia
Raźniak

Twórcy serwisów społecznościowych, chcąc poszerzać horyzonty i jeszcze bardziej zainteresować własną społeczność, wprowadzają co rusz nowe funkcje wzorowane na udanych rozwiązaniach konkurencji. Nie inaczej jest w przypadku znanej aplikacji Instagram. Jeszcze do niedawna na powyższej platformie mogliśmy jedynie publikować i komentować zdjęcia, wysyłać prywatne wiadomości i dodawać znane ze Snapchata Stories. Tym razem Instagram, chcąc dogonić konkurencję i dorównać nowemu rywalowi, którym jest TikTok, wprowadził Reelsy czyli rolki. 

Czym jest Reels?

Rolki zdobyły popularność na TikToku, aktualnie zyskują również uznanie na Instagramie oraz Facebooku. Funkcja ta, umożliwia użytkownikom nagrywanie krótkich 3-60 sekundowych filmików w pionowej pozycji. Po stworzeniu wideo, możemy uatrakcyjnić je ścieżką audio, dostępną w bibliotece bądź stworzoną przez nas, autorów. Oprócz dodatków w wersji audio, możemy również zmienić prędkość filmu i dodać różnorodne efekty specjalne.

Gdy stwierdzimy, że nasz Reels jest już gotowy, można zapisać go w pamięci telefonu, wysłać w wiadomości prywatnej, udostępnić w aktualnościach lub dodać na Stories. Posiadając konto publiczne każda z opublikowanych rolek wyświetli się użytkownikom w zakładce “Rolki”. 

Jak działa algorytm Instagram Reels?

Osiągnięcie sukcesu to główny cel przedsiębiorstw, również ten uzyskany przy pomocy mediów społecznościowych. Najważniejsze jest działanie algorytmu danej platformy i dostosowanie do niej swojej komunikacji. 

Aktualne publikowane filmiki wyświetlają się w zakładce “Rolki” według aktywności i historii przeglądania. Algorytm zwiększa zasięg wideo, które wyróżnia się kreatywnością, efektami, liczbą polubień, komentarzami i udostępnieniami. Podczas tworzenia Reelsów pamiętaj o jakości filmu, ona również ma wpływ na algorytm. Im wyższa rozdzielczość tym większa szansa na częstsze ukazywanie się naszych treści innym użytkownikom.

 Doradziliśmy Ci jak najlepiej przygotować i publikować rolki, przyszedł więc czas na przedstawienie czego należy unikać, aby algorytm nie odrzucił filmików. Pierwszym z nich jest unikanie wideo ze znakiem wodnym TikToka! Takie filmiki nie będą promowane przez serwis. Specjaliści od słynnych “rolek” odradzają również publikowania treści powiązanych z polityką. 

Czy warto nagrywać Reelsy? 

Odpowiadamy stanowczo, tak! Udowodnione jest, że publikowanie Rolek wpływa korzystnie zarówno na profile firmowe jak i osobiste. Nagrywając Reelsy mamy szansę dotrzeć do grupy docelowej, która jeszcze nie obserwuje naszego profilu. Drugą zaletą jest wzrost rozpoznawalności marki i budowanie pozytywnego wizerunku w social mediach. 

Jakie powiązanie mają Rolki z promowaniem produktów?

Reelsy to nie tylko publikowanie i przeglądanie treści. To również sposób na promowanie produktów i oferowanie zakupów bezpośrednio przez aplikację Instagram. Tworząc Reelsy sprzedażowe, możliwe jest zastosowanie przycisku, który przenosi zainteresowanego do naszego sklepu, gdzie może dokonać zakupu. Jest to ciekawa i jednocześnie nowa forma na zdobycie klientów dla naszej marki.

Według prognoz, w tym roku Instagram będzie zwiększał nacisk na format wideo. Reelsy będą więc jeszcze bardziej doceniane i rozpowszechniane, a algorytm wpłynie na wzrost ich popularności. Czy Instagramowe rolki staną się popularniejsze niż TikTok? Tego nie wiemy, ale na ten moment TikTok posiada udoskonalony algorytm, który działa na ich korzyść. Patrząc obiektywnie Instagram należy jednak do Mety, a w niej innowacyjnych pomysłów nie brakuje. Pozostaje więc czekać na dalsze działania platform i ich walkę o swoich odbiorców. 

5/5 - (1 vote)