Małgorzata Rojek
Małgorzata
Rojek

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się jak działają niektóre reklamy na Facebooku? Chcielibyście się dowiedzieć czym jest narzędzie pozwalające na ich tworzenie? Serdecznie zapraszam do przeczytania tego krótkiego wpisu.

 

Piksel Facebooka – bo o nim mowa – to nic innego jak kod, który umieszczany jest w danej witrynie internetowej głównie w celu umożliwienia tworzenia kampanii remarketingowej. To jednak nie wszystko! Kod ten działa niczym narzędzie analityczne, które ma pomóc w zmierzeniu skuteczności prezentowanych reklam. Dzięki zebranym w ten sposób statystykom jesteśmy w stanie skuteczniej optymalizować nasze reklamy, a nawet budować listę przyszłych ich odbiorców.

Jakie zatem korzyści przynosi instalacja Piksela?

– Przede wszystkim daje możliwość optymalizacji reklam.
– Pozwala skierować reklamy do odpowiedniej dla nas grupy odbiorców.
– Umożliwia „śledzenie” konwersji użytkowników. Dzięki możliwości monitorowania interakcji odbiorców z naszą stroną możemy sprawdzić jaki % internautów obejrzało daną reklamę i na jakim urządzeniu (np. komputer, telefon).
– Pozwala na tworzenie reklam remarketingowych.
– Daje możliwość stworzenia „grupy podobnych odbiorców.”

 

Poniżej nasz film na temat Piksela :)

 

Źródło:
pl-pl.facebook.com/business/help/742478679120153?id=1205376682832142
mobiletry.com/blog/facebook-pixel-co-to-jest#Co_to_jest_Facebook_Pixel
arturjablonski.com/piksel-facebooka-jak-zainstalowac/