Czy kiedykolwiek zastanawialiście się jak działają niektóre reklamy na Facebooku? Chcielibyście się dowiedzieć czym jest narzędzie pozwalające na ich tworzenie? Serdecznie zapraszam do przeczytania tego krótkiego wpisu.
Piksel Facebooka – bo o nim mowa – to nic innego jak kod, który umieszczany jest w danej witrynie internetowej głównie w celu umożliwienia tworzenia kampanii remarketingowej. To jednak nie wszystko! Kod ten działa niczym narzędzie analityczne, które ma pomóc w zmierzeniu skuteczności prezentowanych reklam. Dzięki zebranym w ten sposób statystykom jesteśmy w stanie skuteczniej optymalizować nasze reklamy, a nawet budować listę przyszłych ich odbiorców.
Jakie zatem korzyści przynosi instalacja Piksela?
– Przede wszystkim daje możliwość optymalizacji reklam.
– Pozwala skierować reklamy do odpowiedniej dla nas grupy odbiorców.
– Umożliwia „śledzenie” konwersji użytkowników. Dzięki możliwości monitorowania interakcji odbiorców z naszą stroną możemy sprawdzić jaki % internautów obejrzało daną reklamę i na jakim urządzeniu (np. komputer, telefon).
– Pozwala na tworzenie reklam remarketingowych.
– Daje możliwość stworzenia „grupy podobnych odbiorców.”
Poniżej nasz film na temat Piksela :)
Źródło:
pl-pl.facebook.com/business/help/742478679120153?id=1205376682832142
mobiletry.com/blog/facebook-pixel-co-to-jest#Co_to_jest_Facebook_Pixel
arturjablonski.com/piksel-facebooka-jak-zainstalowac/