Przemysław Bazanowski
Przemysław
Bazanowski

Social media to idealne miejsce do promocji własnego biznesu. Za pośrednictwem portali społecznościowych marki mogą w prosty sposób dotrzeć do swoich klientów. Dzięki Menedżerowi firmy na Facebooku tworzenie reklam nie jest skomplikowanym procesem, jednak podczas przygotowywania kreacji reklamowej małe potknięcie (wynikające z niewiedzy) może przynieść negatywny skutek. Dlaczego warto zlecić przeprowadzenie całej kampanii agencji? Odpowiedź znajdziecie w poniższym wpisie.

Na reklamę składają się trzy poziomy: kampania, zestaw reklam i reklama.

Na poziomie kampanii ustala się jej cel np. zwiększenie ilości polubień. W kolejnym kroku tzn. w zestawie reklam ustala się grupę odbiorców, budżet, harmonogram oraz targetowanie. Ostatni etap to utworzenie reklamy. W tym poziomie dodaje się treść grafikę lub wideo.
Kampania jest podstawą, natomiast zestaw reklam decyduje o sposobie wyświetlania reklamy.

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY

Wielu właścicieli firm decyduje się na samodzielne prowadzenie portali społeczościowych, aby zminimalizować koszty, jednak działania we własnym zakresie mogą przynieść nieoczekiwany efekt.
Oprócz tego częstym błędem jest brak planu oraz czasu. Publikacje oraz treść postów nie są przemyślane, skutkiem tego jest brak polubień, czyli brak zaangażowania fanów.

WSPARCIE AGENCJI

Dzięki wsparciu agencji marki mogą liczyć na kompleksową obsługę związaną ze wsparciem podczas tworzenia dodatkowych projektów. Każda agencja social media zna zasady oraz regulamin serwisu, dzięki temu właściciel firmy ma pewność, że jego fanpage nie narusza zasad. Początkowe kwoty na prowadzenie social mediów mogą przerazić klienta, jednak prawidłowo ustawiona kampania reklamowa z pewnością przyniesie zyski.

RAPORTOWANIE

Raportowanie to nieodłączny element podczas prowadzenia działań w social mediach. Każda agencja analizuje wyniki, dzięki temu klient może sprawdzić skuteczność kampanii. Raportowanie pozwala sprawdzić, jakie działania w ostatnim miesiącu, kwartale, półroczu okazały się bardziej lub mniej skuteczne.

Prowadzenie social media na własną rękę pozwala zaoszczędzić pieniądze, jednak dosyć często zdarza się tak, że samodzielne prowadzenie swoich kanałów nie przynosi zmierzonego efektu (wzrost polubień, udostępnień lub sprzedaży). W takim przypadku należy oddać się w ręce agencji, która w efektywny sposób poprowadzi działania w mediach społecznościowych.