Wróć do listy


produktów

21.01.2019

Dlaczego warto ująć LinkedIn w działaniach marketingowych? 

Aleksandra Bartkowiak

LinkedIn to portal przeznaczony dla osób szukających pracy. Jeśli tak myślisz, to jesteś w błędzie. Być może w swoich początkach ten portal był wyłącznie miejscem poszukiwania pracy przez profesjonalistów. Dziś jego rola jest również bardzo ważna z punktu widzenia przedsiębiorstwa, szczególnie działającego w obszarze klienta biznesowego. Sprawdź, jak wykorzystać potencjał tej platformy w swojej firmie.  

 

Od czego zacząć?

Pierwszą istotną kwestią jest posiadanie swojego prywatnego konta na LinkedIn. Ważne, by profil był uzupełniony w jak największym obszarze. Wstaw profesjonalne zdjęcie – w końcu to Twoja wizytówka biznesowa. Ale nie będziemy rozpisywać się o profilu prywatnym. Zajmiemy się działaniami w LinkedIn z perspektywy przedsiębiorcy.  

portal społecznosciowy

 A więc zakładamy konto firmowe

Uzupełniamy wszystkie podstawowe informacje, dodajemy zdjęcie profilowe – logo oraz zdjęcie w tle, tzw. cover photo. Jeśli nie jesteśmy uzdolnieni graficznie, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, by profil firmy wyglądał najkorzystniej. Pamiętaj, jeśli chcesz być odbierany jako profesjonalna firma, zadbaj o wizerunek na miarę profesjonalisty.  

 

Teraz przyszedł czas na publikowanie. Tak jak w przypadku każdego kanału komunikacji, warto na początku pomyśleć o przygotowaniu strategii i planu na co najmniej kilka tygodni. To z pewności ułatwi pracę i zadbasz w ten sposób o cykliczność postów.  

 linkedin

Co więc publikować?

Jest to portal dla ekspertów i specjalistów, a więc warto dzielić się wiedzą i doświadczeniem ze swojej branży. Możesz udostępniać ciekawe linki do stron lub posty innych osób, które zainteresowały Cię swoją publikacją. Pamiętaj, że użytkownicy LinkedIn liczą na wartościowy content, a nie śmieszne obrazki. Dostarczaj im więc treści, które mogą być dla nich użyteczne.  

 

Kolejny pomysł to aktualności branżowe czy wiadomości z życia firmy, nowości produktowe. Możesz prezentować sylwetki pracowników, by pokazać ludzki wymiar swojej firmy.  Jeśli chcesz dotrzeć do większego grona odbiorców, skorzystaj z płatnej reklamy w LinkedIn. Pozwoli Ci to zwiększyć zasięg.  

 

Inną ciekawą funkcją LinkedIn jest możliwość nawiązywania kontaktów – swoisty social networking. Tutaj polecam „zapraszanie do znajomych” osób poznanych na konferencjach branżowych czy spotkaniach biznesowych. Potraktuj tę sieć jako możliwość bezpośredniej wymiany doświadczeń z osobami z branży. Być może uda Ci się nawiązać ciekawy kontakt, który w przyszłości zaowocuje współpracą.  

linkedin networking

 

LinkedIn jest przez wiele osób nazywany biznesowym Facebook’iem. I dużo w tym prawdy. Co do zasady, specyfika działania jest taka sama, jednak zawartość tablic różni się, i to znacznie. Wykorzystaj potencjał tego kanału komunikacji i nawiązuj współpracę. Powodzenia.


Poniżej nasz film na ten temat. :)