Głównym celem social mediów w branży B2B jest tworzenie dobrej treści, która będzie publikowana na różnych kanałach. Grupa docelowa w tej branży jest znacznie mniejsza, jednak sprzedaż prowadzona jest na dużą skalę, a proces decyzyjny trwa znacznie dłużej. W biznesie B2B należy wskazać klientowi, jakie korzyści będą płynęły z oferowanych usług.
Dlaczego Facebook to dobre miejsce do promocji biznesu działającego w branży B2B?
- Ogromna ilość użytkowników
- Różnorodność formatów reklamowych
- Zaawansowane targetowanie
Przykłady: Firma eWGT, która zajmuje się sprzedażą towarów pochodzenia rolniczego z wykorzystaniem Internetowej Platformy Przetargowej na swoim fanpage’u publikuje wpisy z linkiem przekierowującym do strony www, na której znajdują się informacje z notowaniami zbóż na giełdzie.
Wasz fanpage to świetne miejsce do publikacji treści poradnikowych. Firma PROMAG.SA, która jest ekspertem branży logistycznej bardzo często publikuje treści o takiej formie.
Infografiki to świetny sposób na prezentację danych. IT Company specjalizuje się w obsłudze informatycznej różnych firm. Za pomocą interesującej kreacji firma przedstawiła problem nielegalnych źródeł.
Firma Bryła Plus zajmuje się projektowaniem wnętrz biurowych. Na swoim fanpage’u bardzo często publikuje wpisy z realizacjami. W ten sposób pokazuje efekt realizacji, która być może przekona potencjalnego klienta do zapoznania się z ofertą.
PBSG to firma z branży informatycznej, która dysponuje narzędziem do analizy, identyfikacji i zapobiegania ryzykom występującym w sieciach informatycznych.
Firma na swoim Facebooku oprócz postów poradnikowych bardzo często publikuje wpisy z różnych wystąpień.
Jeśli uważacie, że posty o luźniejszym charakterze pasują do Waszej grupy docelowej to do dzieła! Amerykański portal aukcyjny skierowany do hodowców trzody chlewnej w żartobliwy sposób nawiązał do poniedziałku.
Facebook dla branży B2B to świetne miejsce do promocji biznesu, jednak podczas tworzenia strategii warto pamiętać o tym, że dla klientów w tym sektorze liczy się korzyść. Osoby decyzyjne muszą mieć znaczące argumenty, które przekonają ich do zrealizowania inwestycji. Ustal cel swoich działań i do dzieła!