Aleksandra Bartkowiak
Aleksandra
Bartkowiak

Zastanawiasz się nad wyborem odpowiedniego formatu reklamowego na Facebooku? Nie wiesz, która reklama będzie odpowiednim wyborem? W tym wpisie podpowiemy Tobie, jakie formaty są dostępne.

Facebook oferuje szeroki wybór formatów reklamowych, jednak przed wyborem odpowiedniej reklamy musisz dokładnie wiedzieć:

  • co chcesz promować
  • jaki cel chcesz osiągnąć
  • gdzie mają wyświetlać się reklamy

 

WIDEO

Nic tak nie przykuwa uwagi, jak ruchomy obraz. Wideo to ciekawe i skuteczne rozwiązanie, które można wykorzystać w reklamie. Podczas przygotowywania materiału wideo musisz pamiętać, że film reklamowy nie może trwać krócej niż 1 sekundę i więcej niż 240 minut. Facebook sugeruje, że długość filmu nie powinna przekraczać 15 sekund. Szczegółowe wymagania dotyczące filmów znajdziecie tutaj; https://www.facebook.com/business/m/one-sheeters/video-requirements

 

OBRAZ

Jeden z prostszych formatów reklamowych. Zadbaj o to, aby grafika przykuwała uwagę odbiorców. Podczas tworzenia kreacji reklamowej pamiętaj o odpowiedniej ilości tekstu na grafice. Jak to sprawdzić? Wejdź tutaj https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay.
Natomiast szczegółowe zalecenia znajdziesz tutaj: https://www.facebook.com/business/ads-guide/image#

 

KARUZELA

Karuzela jest bardzo ciekawą kreacją reklamową, która zwraca na siebie uwagę. Dzięki niej możesz w kreatywny sposób pokazać kilka swoich produktów. W tym formacie reklamowym możesz wykorzystać 10 zdjęć lub filmów, gdzie każda kreacja ma swój oddzielny link. Niestety i w tym formacie reklamowym istnieje ograniczenie związane z ilością tekstu na grafice.

 

KOLEKCJA

To idealny format reklamowy dla marek odzieżowych. Taka reklama umożliwia przeglądanie i kupowanie produktów i usług na urządzeniu mobilnym. Zalecenia dotyczące projektowania znajdziesz tutaj: https://www.facebook.com/business/ads-guide/collection

 

POKAZ SLAJDÓW

Reklama jako pokaz slajdów może składać się z maksymalnie 10 slajdów, które są wyświetlane pojedynczo. Podczas tworzenia kreacji w tym formacie reklamowym możesz przesłać własną muzykę lub wybrać ją z biblioteki FB.

 

MATERIAŁ BŁYSKAWICZNY

Pozwala odbiorcom przejść z reklamy wprost do pełnoekranowego środowiska zoptymalizowanego pod kątem urządzeń mobilnych. Jakie wygląda specyfikacja? Zobacz tutaj: https://www.facebook.com/business/ads-guide/instant-experience

Mamy nadzieję, że przybliżyliśmy Tobie formaty reklamowe na Facebooku. Podczas tworzenia kreacji reklamowej pamiętaj o odpowiedniej ilości tekstu na grafice, aby Facebook nie ograniczył jej zasięgu. Życzymy Tobie powodzenia!

*źródło https://www.facebook.com/business/ads-guide