Aleksandra Bartkowiak
Aleksandra
Bartkowiak

Marki bardzo chętnie podejmują współpracę z influencerami, ponieważ mają ogromny wpływ na wzrost popularności oraz sprzedaży produktów i usług. Na czym polega Influencer marketing? Jakie plusy i minusy ma ten rodzaj promocji? Zobaczcie poniżej!

 

Influencerzy to osoby, które zamieszczają przeróżne treści na swoich profilach społecznościowych. Treści, które publikują, są uważane za najbardziej rzetelne i wiarygodne w Internecie

 

+ PLUSY:

Niższy koszt aniżeli kampania w Google Ads lub na FB

Oczywiście mamy na myśli współpracę z mikroinfluencerami, którzy chętnie podejmują współpracę barterową.

Skuteczna sprzedaż

Nie da się ukryć, że współpraca z Influencerem jest skutecznym działaniem promocyjnym, ponieważ podczas podejmowania decyzji o zakupie produktu lub usług użytkownicy sugerują się ich opiniami.

Wzrost popularności marki

Dobór odpowiedniego influencera z pewnością wpłynie na wzrost popularności marki.

 

MINUSY:

Nieodpowiedni influencer

Podczas podejmowania współpracy z influencerem zastanówcie się kilka razy, czy ta osoba pasuje do Waszej marki. Sprawdźcie, czy content, który tworzy, jest powiązany z waszą branżą.

Kupowanie lajków

Nie możemy wyjść z podziwu, że pseudo influencerzy nadal kupują sobie lajki. Pamiętajcie, przed każdą współpracą sprawdźcie statystyki influenera! Nie ma nic gorszego jak wyłożenie budżetu na TAKĄ współpracę.

Barter? Nope!

Wraz ze wzrostem popularności Instagrama influencerzy zaczęli rezygnować z barteru na rzecz wynagrodzenia pieniężnego – dlatego przed każdą współpracą zweryfikujcie jego konto, aby nie wyrzucać pieniędzy w błoto.

 

O czym jeszcze pamiętać?

STATYSTYKI

Na początku współpracy poproś influencera o statystyki. Zweryfikujesz wtedy grupę docelową, lokalizację, płeć oraz wiek – w ten sposób sprawdzisz, czy użytkownicy Twojego influencera będą zainteresowani Twoją firmą.

 

WERYFIKACJA

Ponownie zwracamy uwagę na weryfikację. W sieci znajdziesz sporo darmowych narzędzi, które pokażą Ci poziom zaangażowania (ER), aktywność i liczbę lajków. Jak jeszcze zweryfikować profil? Wejdź w poszczególne posty i sprawdź liczbę polubień oraz komentarzy pod wpisem.

 

RAPORT

Jak mierzyć efekty?

* Prowadzisz sklep? Stwórz specjalny kupon z hasłem – w ten sposób sprawdzisz, ile osób dokonało zakupu.

* Wygeneruj UTM – Za pomocą UTM-ów sprawdzisz, ile było wejść na Twoją stronę z linku, który podał w reklamie influencer

* Narzędzia do raportowania – w sieci znajdziesz różne narzędzia, do których możesz podłączyć Instagrama. Dzięki temu możesz na bieżąco śledzić wyniki z prowadzonych działań