Małgorzata Rojek
Małgorzata
Rojek

Media społecznościowe często wykorzystywane są w celach biznesowych. Stanowią one bowiem doskonałe miejsce reklamowe, o czym świetnie przekonał się sam Instagram. Dlatego, na swojej platformie udostępnił nową opcję. Na czym polega Instagram Shopping Ads? Odpowiedź znajdziecie poniżej.

Na czym polega Instagram Shopping Ads?

Nowa opcja polega na przekształceniu postów zakupowych w reklamy. Taka reklama wyglądem nie wiele różni się od zwykłego posta na Instagramie. Tym, co odróżnia ją od pozostałych postów to możliwość zamieszania na zdjęciu otagowanego produktu. Umieszczony w poście tag składa się głównie z nazwy produktu i ceny, które zaciągają się z katalogu produktowego.

Jak to wygląda w praktyce?

Instagram Shopping Ads można wykorzystać tylko i wyłącznie do promowania fizycznych produktów. Po kliknięciu przez użytkownika w tag – zamieszczony w poście – zostaje on przeniesiony na stronę reklamodawcy, gdzie będzie mógł dokonać np. zakupu. Opcja ta nie tylko zwiększa ruch na stronę, ale również daje możliwość wyświetlania reklam użytkownikom, którzy odwiedzili już daną domenę, ale nie zdecydowali się jeszcze na zakup.

Jak skorzystać z Instagram Shopping Ads?

Aby skorzystać z tej opcji, musimy spełnić kilka warunków. Przede wszystkim powinniśmy:

– posiadać zweryfikowane konto biznesowe na Instagramie,
– mieć dostęp do menadżera firmy (jako administrator),
– połączyć konto z katalogiem oraz kontem na Facebooku.

 

To tyle na dziś! A czy Wy już korzystacie z Instagram Shopping Ads?
Poniżej nasz film na ten temat. :)

 

Źródło:
nowymarketing.pl/a/29380,instagram-shopping-ads-na-czym-polegaja-reklamy-zakupowe-na-instagramie-i-jak-najlepiej-w-praktyce-wykorzystac-je-w-e-commerce
grupa-seo.pl/instagram-shopping-ads-jako-kanal-komunikacji-w-e-commerce/
business.instagram.com/blog/testing-instagram-shopping-posts-as-ads?locale=pl_PL 

5/5 - (1 vote)