Wróć do listy


produktów

09.12.2020

Instagram upodabnia się do TikToka?

Żaneta Lipska

Kolejne zmiany na Instagramie – Instagram Reels

Ten rok z pewnością jest wypełniony zmianami na Instagramie.
Dla przykładu, nie tak dawno platforma połączyła się z Messengerem (o czym już dla Was pisaliśmy).

Następny krok to funkcja Reels.

Reels to 15 sekundowe wideo do podkładu muzycznego, które jest publikowane w serwisie.
Brzmi znajomo? Tak, tak – jest to właśnie ta sama forma krótkich filmików, które możemy znaleźć na TikToku. :)

Instagram „gonił” już wcześniej za innym portalem jakim jest Snapchat.
InstaStories to również wzięta od innych „inspiracja”, która sprawdziła się na tyle dobrze, że z ogromnym sukcesem przyciągnęła ludzi z „oryginalnego” portalu. Instagram wyparł wręcz pierwowzór.

Dodam, że testowanie Reels i poszerzanie testów o kolejne kraje nasuwa jeden wniosek – funkcja ta musi się nieźle sprawdzać.

Widać, że Instagram skupia się aktualnie właśnie na Reelsach oraz (oczywiście) na zakupach.

Po nowej aktualizacji interfejs portalu znów się zmienił, jest to kilka szczegółów jednak na pierwszy rzut oka widać już do czego zmierza Instagram.

Ten „nowy wygląd” niestety nie przypadł do gustu użytkowników, a mimo to serwis postanowił wprowadzić takie zmiany.

W Polsce Reelsy nie są jeszcze dostępne, natomiast sklep został już „rzucony na pierwszy plan”.
W mojej opinii – wolałam starszą wersję, była bardziej intuicyjna.
Jednak jak wiadomo, do zmian trzeba się po prostu przyzwyczaić. ;) 

Jak wspomniałam, najnowsza aktualizacja aplikacji obrazuje nam kierunek w jakim zmierza Insta.
Jest to oczywiście nastawienie pro-sprzedażowe.
Na przykład -> ikona aktywności została przeniesiona do góry, a na jej miejscu pojawił się “sklep”.


A jakie jest Wasze zdanie, zaciekawiła Was funkcja Reels? :)

źródło https://spidersweb.pl/2020/11/instagram-aplikacja-zmiany-tiktok.html