Wróć do listy


produktów

07.12.2021

Jak przygotować skuteczny newsletter?

Emilia Raźniak

Specjalista ds. social media

Zapewne nieraz na Twoim mailu pojawiła się wiadomość, która była typowym newsletterem firmy. Przyjmują one różne formy, od interesujących pod względem graficznym po klasyczne nie wyróżniające się z tłumu. Pełniąc rolę specjalisty do kreowania newsletterów musisz być naprawdę pomysłowy, aby Twoje wiadomości były czytane przez użytkowników.

Warto mieć na uwadze, że bez wyróżniających i zachęcających do działania elementów nasza wiadomość trafi na stertę pozostałych otrzymywanych przez klientów od innych firm. Można też liczyć na łut szczęścia, że garstka użytkowników przeczyta naszą kreację, jednak z perspektywy poświęconego czasu i często nakładu finansowego nie jest to satysfakcjonująca dla większości firm. Trudno jest odszukać idealnego sposobu na spełniającą nasze oczekiwania liczbę wyświetleń wysyłanego newslettera. Ale! Możemy podzielić się z Tobą elementami, które uczynią go bardziej interesującym i wartościowym. 

Pamiętaj! Tworzenie newslettera sprawdzi się zarówno dla firm usługowych, jak i sklepów informując o nowościach i promocjach.

Na co zwrócić uwagę?

Pierwszym elementem, na który odbiorca zwraca uwagę, jest temat. W nim musimy zawrzeć krótki przekaz a zarazem na tyle ciekawy, aby zachęcić go do otwarcia wiadomości. Mamy kilkadziesiąt znaków, aby przekonać do siebie użytkownika, w zależności czego dotyczy newsletter możemy w nim zawrzeć słowo promocja, rabat bądź zbudować wspomnianą wyżej bardziej intrygującą formę, wzbudzając zainteresowanie. Jeżeli zdobyliśmy pierwszy poziom i nasz odbiorca otworzył wiadomość nie należy tego zaprzepaścić! Najważniejszą treść należy umiejscowić na samej górze. Daje to duże prawdopodobieństwo, że zachęci ona czytelnika do dalszego zapoznania się z newsletterem. Użycie ciekawej, o żywych kolorach grafiki również może korzystnie wpłynąć na pozostanie naszego użytkownika dłużej i w pełni zapoznaniem się z jego treścią. Ostatnia kwestia dotyczy zakresu technicznego. Przed wysłaniem wiadomości do swojej listy odbiorców, najpierw wyślij test do siebie. Sprawdź czy wszystko wyświetla się prawidłowo i pamiętaj, że spora część użytkowników odczytuje maile na urządzeniach mobilnych!

 

Weryfikacja

Jeżeli już wszystko masz, pozostaje tylko zaplanować lub od razu wysłać wiadomość do swoich odbiorców. Ale .. zanim to uczynisz, zweryfikuj czy wszystko jest tak jak sobie zaplanowałeś. Czy przycisk przenosi do miejsca, które chcesz i czy nie ma literówek. Zawsze można wybrnąć z sytuacji, gdy wyślemy newslettera z buszującym w tekście krasnoludkiem, który ukradł nam literki, ale lepiej być przezornym! Uwagę odbiorcy nie jest tak łatwo zdobyć, pamiętaj o tym!