Jak rozpocząć prowadzenie fanpage’a w social mediach?
Założyłeś fanpage swojej firmy lub marki i chcesz go rozpromować? Przedstawiamy kilka ważnych elementów, które musisz pamiętać podczas prowadzenia fanpage’a.
Strategia oraz plan!
Zakładając fanpage wypisz sobie wszystkie najważniejsze założenia, pomyśl nad sposobem komunikacji z odbiorcami oraz kreacją grafik.
Odpowiedz na kilka pytań:
– jak często będę dodawać posty?
– jaka forma komunikacji będzie najbardziej odpowiednia dla moich fanów?
– czy decyduję się na działania płatne?
– czy mam wystarczająco materiałów (np. zdjęć, wideo) do prowadzenia fanpage’a
– czego będzie dotyczył pierwszy post wprowadzający?
Spójność oraz estetyka!
Zadbaj, aby posty na Twoim profilu były spójne ze sobą! Nie przesadzaj z kolorami czy treścią – prostota jest idealnym rozwiązaniem w każdej branży.
Uzupełnienie informacji na profilu.
Postaraj się, aby twój profil był w pełni uzupełniony informacjami o Twojej firmie. Nie zapomnij również o zdjęciu profilowym (logo) oraz zdjęciu w tle.
Piksel Facebooka.
Jeśli planujesz działania płatne (kampanie na Facebooku) koniecznie zainstaluj piksel! Jest to narzędzie, które pomoże Ci przeanalizować dane z kampanii oraz umożliwia remarketing.