Małgorzata Rojek
Małgorzata
Rojek

Tworząc i prowadzą swój fanpage w mediach społecznościowych powinniśmy przede wszystkim pamiętać o tym, że działania które wykonujemy muszą być przez nas odpowiednio zaplanowane. Regularne publikowanie treści oraz mierzenie ich skuteczności to podstawa prowadzenia każdego fanpage! Dlatego też, warto już na samym początku naszej przygody z social media wyrobić sobie nawyk planowania naszych działań w tym temacie.

 

 

Czym jest harmonogram?

Harmonogram to złożony proces, który powiązany jest z przygotowaniem i udostępnianiem treści. Innymi słowy jest to plan publikacji, który ułatwić ma nam prowadzenie fanpage na najwyższym poziomie.

Jak stworzyć plan i harmonogram?

Stworzenie dobrego harmonogramu, a co za tym idzie – planu działań w social media – wiąże się z szeregiem czynności. Dlatego poniżej zebrałam kilka najważniejszych.

Po pierwsze – dobierz grupę docelową. Zanim zaczniesz publikować zastanów się do kogo chcesz trawić swoim przekazem. Pomyśl do jakiej grupy osób pragniesz dotrzeć, czy mają być to np. osoby prywatne czy duże firmy.

Po drugie – wyznacz cel. Zastanów się co jest Twoim celem i co chcesz dzięki niemu osiągnąć, a następnie trzymaj się tego! Pamiętaj, że cel, który wybierzesz powinien być mierzalny a zarazem możliwy do osiągnięcia.

Po trzecie – dobierz odpowiedni content. Podstawą do osiągnięcia sukcesu Twoich publikacji jest odpowiednio dobrana treść do wybranej przez Ciebie wcześniej grupy docelowej. Prześledź swoje wcześniejsze publikacje i sprawdź jak na nie reagowali użytkownicy. Zwróć uwagę na czym najbardziej zależy Twoim odbiorcom i czego potrzebują. Pamiętaj przy tym jednak, że publikowane przez Ciebie treści powinny być wartościowe a jednocześnie interesujące dla czytelników.

Po czwarte – zaplanuj swoje posty. Skoro już wiemy do kogo i co chcemy opublikować czas przejść do meritum sprawy. By zaplanować swoje posty wykorzystaj do tego celu prosty kalendarz a najlepiej arkusz kalkulacyjny, w którym to będziesz mógł zapisać wszelkie materiały jak i tematy kolejnych publikacji. Dzięki temu nie będziesz musiał martwić się jaki post powinieneś zamieścić na najbliższe kilka dni. Co więcej, dzięki temu będziesz mógł w łatwy i wygodny sposób zmierzyć efektywność swoich działań.

Pamiętaj, że regularne i systematyczne publikowanie treści znacznie wpłynie na Twoje zasięgi, a co za tym idzie – poprawi Twój wizerunek wśród odbiorców. Gotowe posty na Facebooku możesz też bezpośrednio zaplanować w „narzędziach do publikowania.”

Po piąte – reaguj na reakcje swoich odbiorców. Pamiętaj że publikowanie to nie wszystko! Dobrze jeżeli relacja między Tobą a Twoimi czytelnikami jest obustronna. Pokaż, że jesteś – reaguj i dopowiadaj na komentarze oraz zapytania internautów.


Po szóste – analizuj. Badaj, analizuj oraz sprawdzaj rezultaty swoich działań. Sprawdź czy dotychczasowy harmonogram przynosi efekty i wyciągnij wnioski.


To tyle na dziś! Mamy nadzieję, że te wskazówki pomogą Ci w stworzeniu własnego planu oraz harmonogramu publikacji postów. :)

Poniżej nasz film na ten temat. :)

Źródło:
semcore.pl/jak-stworzyc-harmonogram-dzialan-w-social-media/
bppl.pl/jak-tworzyc-harmonogram-do-social-media/