Kinga Kondracka
Kinga
Kondracka

Stawiasz swoje pierwsze kroki w płatnych działaniach na Facebooku? Masz swój biznes i chciałbyś zdobyć klientów na Facebooku? Zebraliśmy kilka najważniejszych elementów, które musisz poznać w działaniach Facebook Ads!

Zacznijmy od samego początku – Menedżera reklam. To właśni tam będziesz tworzył i modyfikował swoje pierwsze reklamy na Facebooku czy Instagramie.

Po przejściu do Menedżera reklam musimy wybrać odpowiedni cel kampanii, który pozwoli nam na realizację wyznaczonego przez nas celu. Warto więc zastanowić się i odpowiedzieć na kilka pytań:
– do kogo będę kierował reklamę?
– czego będzie dotyczyła moja reklama?
– gdzie chce kierować odbiorców reklamy?
– co chce dzięki reklamie osiągnąć?

 

Musimy pamiętać, że każdy z proponowanych celów na Facebooku będzie miał inne zastosowanie a w efekcie inne rezultaty.

 

Cel świadomość 

Świadomość – pomaga zwiększyć zainteresowanie produktami lub usługami. Zasięg na Facebooku pozwala dotrzeć z reklamami do największej liczby osób w grupie odbiorców. Jest to działanie, dzięki któremu marka zostanie bardziej zapamiętania przed odbiorców.

 

Cel działania

Ruch –  wybierając cel reklamowy ruch algorytm kieruje odbiorców do miejsca docelowego (witryna www).
Aktywność – dzięki temu celowi będziemy mogli uzyskać więcej polubień naszego Fanpage lub komentarzy, udostępnień pod wybranych postem. Cel ten idealny będzie dla fanpage, który dopiero zaczyna swoje działania w social mediach i nie ma dużo fanów.
Instalacja aplikacji – posiadasz własną aplikacje? Ten cel właśnie jest dla ciebie! Reklama z celem Instalacja aplikacji ukaże się osobą, które są bardziej skłonne od innych do pobrania i zainstalowania aplikacji.
Wyświetlenia filmu – reklama w formie wideo? Wybierz właśnie ten cel!
Pozyskanie kontaktów – chcąc zdobyć wartościowe leady (kontakty) dobrym wyborem będzie cel Pozyskanie kontaktów. Możemy zebrać tutaj dane dzięki formularzowi lub zautomatyzowanemu chatowi.
Wiadomości – cel ten ma za zadanie zachęcić osoby do wysłania do Ciebie wiadomości poprzez Messenger.  

 

Cel konwersja

Konwersja jest celem, który ma za zadanie pozyskać jak najwięcej potencjalnych konsumentów, odbiorców, który z największym prawdopodobieństwem zdecydują się na zakup.

Wybraliśmy cel kampanii płatnej na Facebooku, ale co dalej? Kolejnym krokiem jest określenie budżetu oraz grupy docelowej.

 

Budżet oraz czas trwania kampanii ustalany jest indywidualnie i uzależniony jest od bardzo wielu czynników. Facebook sugeruje jednak, żeby budżet dzienny nie był mniejszy niż 40 zł. Będąc na tym etapie konfiguracji ustalamy kim są Nasi potencjalni klienci i do kogo chcemy dotrzeć. Możemy tutaj zawęzić grupę odbiorców o lokalizację, wiek, płeć, dane demograficzne, zainteresowania i zachowania. Dobrze dobrana grupa odbiorców powinna przynieść efekty. Nie wiesz jak prawidłowo ustawić grupę? Testuj! Porównuj! Zacznij od mniejszego budżetu i testu wiele grup odbiorców. Pozwoli Ci to na analizę przebiegu kampanii oraz dopracowanie kolejnych działań płatnych. 

 

Po określeniu grupy odbiorców oraz budżetu przechodzimy już do samej kreacji kampanii. W tym miejscu wykonujemy już konfiguracje samej grafiki lub wideo, które ma się znaleźć w kampanii. Możemy umieścić pojedynczy obraz, film, reklamę karuzelową czy kolekcję zdjęć. Facebook daje ogromne możliwości, dlatego tu warto również testować! Sprawdź co Twoi odbiorcy najbardziej lubią oglądać i na co reagując w największym stopniu. 

Po ustawieniu grafiki/wideo oraz opisu zatwierdzamy całą kampanię przyciskiem Opublikuj.

Chcesz promować swoją markę, ale działania nie przynoszą efektu? Skorzystaj z pomocy profesjonalnej agencji social media i zwiększ swoje zyski!

Zapraszamy do kontaktu!