Żaneta Lipska
Żaneta
Lipska

Kilka podpowiedzi jak zwiększyć zasięgi na stories:

1. Regularność.

Regularne dodawanie treść sprawdza się nie tylko w temacie publikacji postów. :)
Dodając relację sprawisz, że odbiorcy wyrobią sobie pewne przyzwyczajenia i będę powracać na Twój profil, by sprawdzić co nowego dzieję się na profilu.

2. Stories w formie wideo.

Wideo to chyba najlepsza forma relacji. Odbiorcy oglądając nasze stories, gdzie mówimy bezpośrednio do nich, mają szansę nawiązać z nami pewną relację. Wzbudzamy ich zaufanie oraz zainteresowanie.
Możemy dodawać krótkie relacje wideo z naszego dnia, bądź nagrać krótką pogadankę na dany temat, pokazać się, przywitać, życzyć miłego dnia – czasem “małe gesty” potrafią przyciągnąć do siebie użytkowników. :) Instagram oczywiście ciągle “ulepsza” funkcję Insta Stories (nowe filtry, nowe dodatkowe opcje np. czcionki, naklejki itd.)

3. Dodawanie napisów do wideo.

Dlaczego warto dodawać napisy do “gadanych Story”? Pamiętajmy, że nie każdy może, bądź lubi oglądać relacje z dźwiękiem → zatem dodając napisy umożliwiamy użytkownikom oglądanie stories bez dźwięku.
Do tego odbiorcy, którzy słuchają nagrania, ale jednocześnie także czytają dodane napisy odbierają oni komunikat podwójnie, co sprawia, że “call to action” zwykle jest skuteczniejsze.

4. Daj się poznać.

Kreatywne i popularne Q&A, quizy, wyzwania typu „pokaż zdjęcie z/gdy..”, założenia na temat danej osoby, pytania na dany temat, porady itp. Instagram umożliwia nam dodawanie na stories ciekawych opcji ankiet – wykorzystujmy to jak tylko się da. :)


5. Reagowanie na stories innych użytkowników.

Jeśli spodoba Ci się jakaś relacja, zaciekawi Cię jej temat lub po prostu spodoba Ci się estetyka dodawanych story – udostępnij to, dodaj reakcje, odpowiedź na nią wiadomością!
Tymi gestami pokażesz, że jesteś aktywnym użytkownikiem, ale także wejdziesz w interakcje z innymi osobami. Tym samym dasz znać swoim obserwatorom o istnieniu interesującego konta, na które również fajnie zajrzeć. :)
Na profilach użytkowników można często zauważyć akcje takie jak na przykład → udostępnianie na stories raz w tygodniu danych profili, które nas zaciekawiły, nawiązują do danego tematu, są inspirujące itd.

6. Wykorzystanie potencjału pierwszej relacji.

Pomyśl o tym tak → pierwsza relacja to wstęp do tematu, który chcesz poruszyć, więc daj otwarcie znać o czym będą kolejny story.

7. Porady, wskazówki, opinie, historie.

Co najchętniej ogląda się na stories? Prywatne przeżycia, opowieści, porady itd. Ludzie z wielkim zaciekawienie oglądają relacje, gdzie mogą posłuchać/zobaczyć pewną prywatną część życia osoby obserwowanej. Oczywiście wszystko z umiarem → nie zachęcamy do dzielenia się każdym, najmniejszym aspektem swojego życia! :) Chodzi tu bardziej o “rzucenie” czasem jakiejś anegdoty, opowiedzenie jakiejś historii z morałem, co dało nam “nauczkę na przyszłość”, pokazanie relacji ze swojej podróży, udzielenie w związku z tym kilku cennych porad dla osób wybierających się na taką wycieczkę itd.. Użytkownicy w takich historyjkach odnajdują siebie i swoje codzienne życie, przez co znów możemy nawiązać z nimi lepszą relację i zbudować zaufanie.

źródła https://mobirank.pl/2017/10/03/jak-dodac-ankiete-w-relacjach-na-instagramie/ http://jakrobicmarketing.pl/nowosc-na-instagramie-relacje-czyli-jak-instagram-postanowil-walczyc-ze-snapchatem/

5/5 - (1 vote)