Emilia Raźniak
Emilia
Raźniak

Komunikacja biznesowa offline różni się od tej, którą posługujemy się w świecie wirtualnym. Tworząc treści online, często pozwalamy sobie na większe okazywanie emocji, wykorzystując do tego emoji, aby wzbogacić odbiór i wpłynąć korzystnie na naszą grupę docelową. Czy więc, stosowanie emotek to dobry krok w stronę komunikacji marki, czy bezpieczniej jest publikować treści bez ich dodawania? Dowiecie się tego w dalszej części artykułu!

Na początek .. jakie różnice zachodzą między emoji a emotikonami

Emoji to nowocześniejsza wersja emotikonów. Rozwijając, jest to gotowy kolorowy obrazek, który wybieramy podczas tworzenia treści z bogatych zasobów ikon. Określenie “emotikony” pochodzi od połączenia ikon z emocjami, które powstają po odpowiednim dopasowaniu znaków interpunkcyjnych wraz z literami i cyframi. Zwracając uwagę na ograniczenia jakie daje standardowa klawiatura, emotikony należy czytać bokiem.

Różne rodzaje emoji

W zasobach wszelkich platform i aplikacji mamy aktualnie do wyboru 8 grup, w których znajdziemy różnorodne emoji. Są to:

– Miny i ludzie

-Zwierzęta i natura

-Żywność i napoje

 -Aktywność

-Podróże i miejsca

 -Przedmioty

-Symbole 

-Flagi

Jak odbierane są emoji stosowane w komunikacji marki?

Na początku, gdy marki rozpoczynały swoje działania w mediach społecznościowych, używanie emoji nie było aż tak popularne jak w obecnym czasie. Zapewne, wpływ na to ma fakt, że aktualnie mamy przesyt codziennych treści i publikacje bez “uzupełniaczy” nie zwrócą uwagi odbiorcy. Wielu przedstawicieli marek uważa, że emoji są zarezerwowane dla lifestylowych firm, jednak coraz częściej możemy zauważyć używanie ich w komunikacji poważnych instytucji. Obecnie aż 92% użytkowników Internetu używa emojis w swoich publikacjach, w tym również profile firmowe.

Co mówią statystyki 

Według statystyk, dodając do tekstu na Facebooku odpowiednie emoji możemy podnieść zainteresowanie postem o 57%. Podobne badanie zostało przeprowadzone na Twitterze dając wynik o 25% wyższy w porównaniu do treści bez emoji. Stosowanie emotek zwiększa więc zainteresowanie przedsiębiorstwem i wpływa na wzrost zaangażowania odbiorców.

Podsumowanie

Podczas tworzenia komunikacji biznesowej warto stosować emoji. Jednak pamiętaj, aby odpowiednio dostosować je do specyfiki branży oraz treści. Każdy odbiorca może w inny sposób odebrać naszą emotkę, wszystko zależy od wieku, płci oraz kultury danego kraju. 

Warto zwrócić uwagę na zastosowanie emoji w danym medium. Emotki świetnie sprawdzą się na Facebooku, Twitterze czy Instagramie. Jednak na Linkedinie już niekoniecznie. Wyjątkiem w tym przypadku są emoji odpowiadające za organizację tekst, czyli punktory, strzałki itp. Jeżeli nie wiesz jakie emoji wybrać dla komunikacji swojej marki, odezwij się do naszych specjalistów, którzy stworzą dla Ciebie interesujące treści i wprowadzą do nich najlepiej dopasowane emoji!

Napisz na [email protected] 

 

5/5 - (1 vote)