Wróć do listy


produktów

28.09.2021

Kiedy warto publikować dłuższe treści w mediach społecznościowych?

Emilia Raźniak

Specjalista ds. social media

Dostosowanie odpowiednich treści do naszej grupy docelowej to jeden z ważniejszych elementów, wspierających kontakt z odbiorcami. Ich celem jest przyciągnięcie uwagi oraz zachęcenie do skorzystania z naszych usług bądź zakupu produktów. Wiadomo, że w dzisiejszym zabieganym świecie trudno przykuć uwagę użytkowników na dłuższy czas, ale bywają marki, w których obszerniejszy opis wspiera kontakt z odbiorcami. Po przeczytaniu poniższego artykułu dowiesz się, czy w Twojej branży publikowanie długich treści ma sens!

1. Ekspert

Budując swój fanpage jako ekspercki, warto od czasu do czasu przygotować dłuższy i bardziej szczegółowy wpis, dotyczący posiadanej wiedzy w określonej dziedzinie. W ten sposób możemy pochwalić się poziomem naszej wiedzy, a odbiorcy z pewnością docenią ten fakt i potraktują to jako ukłon w ich stronę.

2. Edukacja

Podobnie jak w powyższym punkcie, najważniejsza jest posiadana wiedza. Jeżeli prowadzimy placówkę edukacyjną bądź chcemy prowadzić pomoc w tym zakresie, warto swój content budować na obszerniejszych publikacjach. Dzięki temu, wypromujemy się jako osoby/placówka posiadająca szeroką wiedzę w nauczanym zakresie i szybciej zdobędziemy klientów. Dzieląc się wiedzą, zapewniamy odbiorców, że trafili w odpowiednie miejsce, a oni zapewne odwdzięczą się w najlepszy dla nas sposób.

3. Wyłącznie media społecznościowe

Nie prowadzisz bloga? Nie posiadasz własnej strony www? Twoje działania w Internecie ograniczają się wyłącznie do mediów społecznościowych? Dłuższe posty są dla Ciebie! Dzieląc się wiedzą jedynie w social media musimy dużą uwagę skupić na publikowanych treściach w tym kanale. Bo głównie tam dzielimy się posiadającymi informacjami i budujemy wizerunek. Dodatkowo, warto mieć na uwadze, że Facebook dostosowany jest do dłuższych wpisów w przeciwieństwie do Twittera oraz Instagrama, na których najlepiej publikować krótsze informację.

4. Ograniczona grupa odbiorców

Prowadzisz fanpage’a związanego z konkretną branżą produktową bądź dzielisz się tam pasją. Warto publikować na nim własną wiedzą w określonym temacie. Dzięki temu odbiorcy będą chętniej kontaktować się z Tobą w celu zdobycia nowej wiedzy w określonym obszarze. Jeżeli prowadzisz sklep to istnieje duże prawdopodobieństwo, że wybiorą właśnie Twoją markę podczas zakupu wiedząc, że pomożesz im i doradzisz, jaki produkt będzie odpowiedni i dostosowany specjalnie dla nich.

Publikowanie dłuższych postów na naszym profilu firmowym może przynieść wiele korzyści. Warto jednak, ograniczyć się z ich ilością i nie zasypywać odbiorców zbyt często takimi treściami. Wartościowe przekazy potrafią zbudować wierną grupę fanów, która Twoje treści chętniej przekaże dalej. Zastanów się czym mógłbyś podzielić się z klientami i zacznij tworzyć dłuższe posty z przydatną wiedzą. Jeżeli nie masz smykałki do przygotowania dobrej jakości treści odezwij się do nas, nasi specjaliści chętnie Ci w tym pomogą!

 

Poniżej nasz film na ten temat. :)