Małgorzata Rojek
Małgorzata
Rojek

Relacje Stories na LinkedIn? Tak, od teraz to możliwe! Najbardziej popularny format wśród mediów społecznościowych w końcu doczekał się swojej premiery na LinkedInie.

Jak ze pewnie większość z Was wie LinkedIn to międzynarodowy portal społecznościowy, który w odróżnieniu od dobrze już nam znanego Facebooka stanowi bardziej formalną wersję platformy społecznościowej. Portal ten został stworzony głównie po to by ułatwić nawiązywanie kontaktów typowo zawodowo-biznesowych. Trzymając się tej idei twórcy LinkedIn regularnie wprowadzają modyfikacje i usprawnienia platformy, chcąc zapewnić nam coraz lepsze metody komunikacji. Świadczą o tym wprowadzane co jakiś czas nowości. Tym razem ze względu na rosnącą popularność relacji na innych portalach społecznościowych LinkedIn zdecydował umieścić je również u siebie. Z początku relacje te testowane były tylko w wybranych krajach, dziś natomiast są już globalnie dostępne.

Co to Linkedin Stories?

Są to zwykle krótkie, maksymalnie 20-sekundowe nagrania multimedialne, które internauci mogą zamieszczać na swoich profilach, zarówno z kont prywatnych jak i firmowych.

(Źródło: https://dagmarapakulska.pl/linkedin-2020-nowosci-w-serwisie-ktorych-nie-mozesz-przegapic/)

Zasadniczo LinkedIn stories nie różnią się zbytnio od relacji znanych nam z Facebooka czy Instagrama. Podobnie jak w przypadku wyżej wymienionych serwisów – również i na LinkedIn – Stories znikają w przeciągu 24 godzin od ich udostępnienia. Użytkownicy mogą w nich również oznaczać firmy lub osoby, a także urozmaicić je poprzez dodanie do nich kolorowego tła, naklejek czy napisów. Dużym plusem LinkedIn Stories jest umożliwienie użytkownikom sprawdzenia ilości wyświetleń. Platforma umożliwia podgląd, kto wyświetlił daną relację, a także możliwość odpowiedzi na nią w prywatnej wiadomości. Jeśli chodzi o minusy – wyraźnie dostrzegalną wadę może stanowić brak wyświetlania najnowszych relacji na samym początku News feedu.

(Źródło: https://dagmarapakulska.pl/linkedin-2020-nowosci-w-serwisie-ktorych-nie-mozesz-przegapic/)

Co warto publikować?

Pomysłów na wykorzystanie LinkedIn Stories może być naprawdę sporo. Ograniczać nas może jedynie nasza wyobraźnia. Pamiętajmy jednak przy tym, że LinkedIn nieco różni się od innych znanych nam portali społecznościowych. Wykorzystajmy zatem mądrze potencjał tego kanału komunikacji i potraktujmy go jako wizytówkę – możliwość budowania wizerunku zawodowego i zaprezentowania swojej marki osobistej. Co zatem warto publikować? Z całą pewnością dobrym pomysłem będzie:

– relacje z miejsca pracy – przedstawienie „od kuchni” co dzieje się w Twojej firmie,
– relacje z bieżących wydarzeń, w których my lub nasza firma bierze udział,
– cykl krótkich porad – dzielenie się wiedzą na temat swojej branży i nowinek jej dotyczących,
– cykl pytań i odpowiedzi – FAQ w formie relacji Stories.


Źródło:

https://dagmarapakulska.pl/linkedin-2020-nowosci-w-serwisie-ktorych-nie-mozesz-przegapic/
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nowy-linkedin
http://www.proto.pl/artykuly/linkedin-stories-jak-wykorzystac-garsc-porad

5/5 - (1 vote)