Małgorzata Rojek
Małgorzata
Rojek

Z czym nam się kojarzy Internet? Pewnie dla wielu utożsamiany jest z anonimowością, a co za tym idzie – z szeroko pojętą wolnością. Jednakże w Internecie – jak i w życiu realnym – istnieją pewne ograniczenia i normy moralne. Dlatego coraz więcej serwisów posiada swoje własne regulaminy i prawa, których należy przestrzegać. Jednym z takich serwisów jest Facebook.

Czego zatem nie publikować na Facebooku?

Nim rozpoczniemy naszą przygodę z menadżerem reklam na Facebooku warto zaznajomić się z regulaminem serwisu oraz z zasadami dotyczącymi publikacji reklam. Jeżeli nie chcemy aby nasze reklamy zostały odrzucone przez Facebook pamiętajmy, że na serwisie między innymi niedozwolone jest:

1. Naruszanie standardów społeczności Facebooka.

Według twórców serwisu za naruszenie standardów społeczności uznaje się przede wszystkim:
– podawanie przez użytkowników fałszywych informacji o nich samych (np. kim są i czym się zajmują),

– naruszanie prywatności i godności innych osób – nie wolno nam obrażać, grozić ani nawoływać do przemocy i dyskryminacji innych użytkowników.

2. Promowanie nielegalnych czyli niezgodnych z prawem usług oraz produktów.

3. Reklamowanie oraz zachęcanie do zakupu produktów takich jak:

– Tytoń i produkty z nim związane.
– Narkotyków oraz wyrobów na ich bazie.
– Niektórych suplementów, które w mniemaniu serwisu uchodzą za niebezpieczne – ich wyraźny spis można znaleźć na oficjalnej stronie Facebooka.
– Broni, amunicji oraz innych materiałów wybuchowych. Wyjątkiem stanowią jednak produkty takie jak: „pistolety z tworzywa sztucznego, miecze i zabawki w postaci broni”. Tutaj również pełna lista produktów dozwolonych znajduje się na stronie serwisu.
– Produktów i usług hakerskich.
– Części ludzkiego ciała i płynów ustrojowych.
– Produktów, usług oraz treści przeznaczonych dla dorosłych.

4. Reklamowanie treści sensacyjnych.

Głównie mowa tu o reklamach zawierających elementy: szokujące, poniżające i prowokujące do przemocy, brutalnego traktowania, okaleczania, tortur, rasizmu, dyskryminacji itp. Zabrania się również udostępniania drastycznych materiałów z wypadków drogowych, zabiegów medycznych i kosmetycznych.

5. Publikowanie treści kontrowersyjnych i dezinformacji.

6. Naruszanie praw stron trzecich – w tym praw autorskich.

7. Zawieranie w reklamie treści odwołujących się lub sugerujących dane cechy osobowe, np.

– wiek,
– orientacje seksualną i tożsamość płciową,
– religię,
– pochodzenie etniczne,
– status finansowy,
– przekonania.

8. Umieszczanie reklam zawierających:

– błędy gramatyczne i wulgaryzmy,
– nieistniejące funkcje, tj. obraz z przyciskiem imitującym odtwarzanie,
– niedziałające linki,
„materiałów prowadzących do stron zewnętrznych działających w niespodziewany lub denerwujący sposób”,
– mylących twierdzeń,
– automatycznych animacji (dźwięków/animacji flash) wypełniających cały ekran.

9. Promowanie treści zwracających uwagę na negatywną samoocenę – przyczyniających się do niej.

Mowa tu głównie o elementach związanych z kategorią zdrowie i uroda. Wedle Facebooka nie wolno nam umieszczać obrazów typu „przed i po” ani zdjęć czy ilustracji sugerujących np. dietę, utratę wagi, itp.

10. Udostępnianie treści dotyczących:

– oszukańczych lub zwodniczych praktyk – w tym finansowych,
– treści zachęcających do zaciągnięcia pożyczek krótkoterminowych, itp.,
– aukcji groszowych,
– niedopuszczalnych praktyk biznesowych,
– obejść systemów, złośliwych oprogramowań i programów szpiegowskich,
– treści zniechęcających do szczepień.

Jak widać zakazów jest całkiem sporo, a to tylko część z nich. Jeżeli chcecie zatem stworzyć kampanie reklamową w pierwszej kolejności sprawdźcie czy wasza branża jak i produkty/usługi pasują do polityki Facebooka.

Poniżej nasz film na ten temat. :)

 

Źródło:
www.facebook.com/policies/ads/