Wróć do listy


produktów

07.06.2023

Meta rezygnuje z funkcji sklepu. Czy to koniec sprzedaży na Facebook’u i Instagramie?

Małgorzata Rojek

Prowadzenie sklepu na Facebook’u oraz Instagramie stało się dla niektórych firm łatwą i przede wszystkim bezpłatną promocją swoich produktów. Niedługo jednak ma się to zmienić, bowiem od połowy sierpnia 2023 r. funkcja ta ma zostać całkowicie usunięta.

Zmiana nie ominie także naszego kraju. Opcja ta zostanie wycofana głównie w krajach EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka), z wyjątkiem 11 krajów, tj. Francja, Niemcy czy Wielka Brytania. Meta chce w ten sposób skupić się na rozwoju innych usług reklamowych, które mają mieć zdecydowanie większy wpływ na wyniki kampanii.

Co to dokładnie oznacza dla Polskich przedsiębiorców?

Całkowity brak możliwości tagowania produktów i prowadzenia sklepów wewnątrz aplikacji. Z pewnością dla wielu reklamodawców będzie wiązało się to z okrojeniem ich zasięgów, a w przypadku niektórych branż z całkowitym pozbawieniem ich kluczowej opcji. Mimo to Meta zapowiada plusy takiej zmiany:

  • Wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesie reklamowym oraz wprowadzenie nowych funkcji dla reklamodawców.
  • Oparcie działań na Advantage+ w kampaniach reklamowych, komunikatorach oraz Rolkach, dzięki którym mają one przynieść jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe.

A co Wy o tym sądzicie?

Źródło:

blog.home.pl/2023/05/meta-usunie-funkcje-sklepu-na-facebooku-i-instagramie-jak-sie-na-to-przygotowac-i-sprzedawac-dalej-w-social-media
socialmedianow.pl/126-tygodnik-smn-ai-przygotuje-ci-posta-na-linkedin/