Wróć do listy


produktów

27.11.2020

Nowy wygląd Facebooka

Małgorzata Rojek

Wiosną 2020 roku portal Facebook po raz kolejny wprowadził nowe zmiany w wyglądzie swojego interfejsu. Zgadza się – flagowa aplikacja Zuckerberga doczekała się w końcu gruntownego odświeżenia. Nowy wygląd jak i sama aktualizacja były przez serwis wdrażane miesiącami. Co de facto spowodowało, że nie każdy z nas mógł z niej korzystać od razu. Niektórzy użytkownicy nowy wygląd Facebooka mogli uruchomić dopiero po uprzednim włączeniu tej funkcji w ustawieniach konta. Zmiany te stopniowo wprowadzano aż do września 2020 roku. Obecnie nowa wersja Facebooka dostępna jest już dla wszystkich użytkowników portalu.

Co nowego?
Jak pewnie większość użytkowników już zauważyła sam interfejs został częściowo zachowany. Twórcy aktualizacji utrzymali podział uwzględniający 3 podstawowe części serwisu.

(Źródło: https://spidersweb.pl/2020/08/nowy-facebook-obowiazkowy.html)

W I części po lewej stronie ekranu – w tak zwanym „pasku skrótów” – w pierwszej kolejności znajdziemy odnośnik do naszego prywatnego profilu, liczby znajomych, grup, filmów czy też nadchodzących wydarzeń. Pasek oczywiście będzie można dobrowolnie „rozciągnąć,” odkrywając w ten sposób listę proponowanych przez sam serwis pozostałych skrótów. Podobnie sprawa ma się w górnej części „paska nawigacji”. W nim z kolei będziemy mieć dostęp nie tylko do kilku podstawowych odnośników, tj. strona główna, ale również do wyszukiwarki, powiadomień czy ustawień konta.

W II części – praktycznie na samym środku ekranu umiejscowiono nasz Newsfeed, czyli główną tablicę z aktualnościami. W tej części będziemy mogli również obejrzeć relacje np. naszych znajomych czy po prostu napisać i udostępnić posta.

III część – czyli prawa kolumna również uległa szeregowi zmian. Tym razem w górnej części ekranu użytkownicy będą mogli obserwować tak zwane reklamy sponsorowane, a także otrzymywać informacje odnośnie zaproszeń do grona znajomych czy nadchodzących urodzin. Lista kontaktów (czyli nasz chat) została przeniesiona na sam dół ekranu. Dodatkowym elementem będzie tu także odnośnik do wszystkich stron, których jesteśmy administratorami.

Nowy tryb ekranu?
Zmiana wyglądu nie ominęła także prywatnych profili użytkowników. Tym razem nasze zdjęcia profilowe nie będą się wyświetlać jak do tej pory w lewym rogu, lecz na samym środku ekranu, nachodząc przy tym na nasze cover photo.

Kolejną ciekawostką jest tryb zmiany motywu ekranu. W ustawieniach konta użytkownicy mają możliwość wprowadzenia za pomocą dedykowanego suwaka tak zwanego „trybu nocnego”, czyli czarnej wersji ekranu.

Obowiązkowy wygląd od września?
W odróżnieniu od zmian wdrażanych wiosną nowa wersja jest teraz na stałe wprowadzona w interfejsie Facebooka. Oznacza to, że obecnie nie mamy możliwości powrotu do starego wyglądu, więc w konsekwencji przyjdzie nam się już tylko do niego przyzwyczaić. W Internecie na ten temat znaleźć można wiele kontrowersyjnych opinii, a Wam jak się podoba nowa wersja Facebooka?

 

Źródła:
spidersweb.pl/2020/08/nowy-facebook-obowiazkowy.html
natemat.pl/318653,nowy-wyglad-facebooka-2020-jak-wlaczyc-wylaczyc-wyjasniamy#
panwybierak.pl/blog/facebook-nowy-wyglad
www.benchmark.pl/aktualnosci/nowy-wyglad-facebooka-na-pc.html
www.kreatywna.pl/technologia/internet/wazne-zmiany-na-facebooku-czym-popularny-serwis-zaskoczy-nas-w-2020-roku/