Aleksandra Bartkowiak
Aleksandra
Bartkowiak

Prowadzisz biznes i masz wątpliwości co do prowadzenia social mediów? Przeczytaj nasz wpis, z którego dowiesz się, po co firmie media społecznościowe i dlaczego warto je prowadzić?!

Chyba już większość osób kojarzy Facebooka i Instagrama. Okazuje się, że coraz więcej firm wykorzystuje te platformy do prowadzenia działań reklamowych i nie tylko. W poniższym artykule zebraliśmy kilka faktów na temat tych miejsc. Możemy Cię zapewnić, że obecność na tych platformach przyniesie zysk Twojej firmie, ponieważ oprócz działań wizerunkowych możesz również za ich pomocą prowadzić sprzedaż. Miłego czytania!

 

 

Kilka faktów na temat:

Facebook’a

  • według raportu „NapoleonCat” z Facebooka korzysta 42,3% Polaków, łącznie 16 070 000 użytkowników
  • największą grupę użytkowników stanowią osoby w wieku od 25 do 34 lat
  • pełni rolę wizytówki firmy w internecie

 

Instagram’a

  • łączna liczba użytkowników wynosi: 6 614 000 co stanowi 17,4% całej populacji
  • najliczniejszą grupę wiekową stanowią osoby od 18 do 24 lat
  • większość użytkowników stanowią kobiety – 59 %

 

 

Po co firmie media społecznościowe? Do czego je możesz wykorzystać?

  • do budowania wizerunku
  • do sprzedaży
  • do utrzymywania relacji z klientami

Jak widzisz spora liczba polaków, korzysta z mediów społecznościowych, dlatego uważamy, że jest to świetne miejsce do reklamowania swojego biznesu! Dzięki nowym funkcjom możesz tworzyć reklamy i promować swoją markę.

 

Poznaj funkcjonalności

Facebook’a

  • fanpage – to własna strona firmowa, która umożliwia publikacje różnego rodzaju treści. Jest ona niezbędna do prowadzenia działań reklamowych
  • wydarzenia – umożliwiają publikację informacji na temat eventów
  • transmisja na żywo – rodzaj funkcji, która pozytywnie wpływa na budowanie relacji z użytkownikami
  • relacja – ciekawa forma publikacji, która znika po 24 godzinach
  • grupy – w ostatnim czasie to właśnie grupy zyskują dużą popularność. W swoich działaniach warto mieć je na uwadze!
  • Messenger – za jego pomocą w prosty i szybki sposób klienci mogą kontaktować się z wybraną firmą
  • oferty pracy – funkcja ta umożliwia zamieszczenie ofert pracy
  • sklep – opcja skierowana do osób, które sprzedają różne produkty

 

 

Instagram’a

  • Newsfeed – główny punkt dowodzenia. To tutaj publikowane są zdjęcia, które wrzucają użytkownicy.
  • Stories – to nic innego jak relacje, które znikają po jednym dniu. W ostatnich miesiącach to właśnie wokół tej funkcjonalności skupiona jest największa uwaga.
  • IG TV – za pomocą tego narzędzia można wrzucać dłuższe formaty wideo
  • Direct Message – umożliwiają wysyłanie prywatnych wiadomości
  • Sklep – podobnie, jak w przypadku Facebooka również i za pomocą tej platformy możesz sprzedawać swoje produkty.

 

Ogrom funkcjonalności, jakie oferuje Facebook i Instagram jest niewyobrażalny. Wszystko zależy od Ciebie, w jaki sposób wykorzystasz te platformy do prowadzenia social media firmy. Z całą pewnością masz szerokie pole do popisu. Jeśli więc szukasz miejsca, które pomoże Ci zareklamować Twoją frimę, to te dwa serwisy będą świetnym rozwiązaniem.