Żaneta Lipska
Żaneta
Lipska

Poniżej znajdziecie podsumowanie trendów jakie panowały w 2020 roku w social mediach. :)

1. Treści efemeryczne, to nic innego jak krótkie treści widoczne tylko przez 24 h. (InstaStories, czy też relacje na FB). Stories popularność zyskały dzięki apce Snapchat, tę formę przeniósł na swoją platformę również Instagram, jak i Facebook. Relacje te wciąż wzbudzają spore zainteresowanie wśród użytkowników. Może to właśnie, dlatego, że takie treści przybliżają obserwatorów do danej osoby/marki? Dzięki stories widzimy co dzieję się u kogoś „tu i teraz”, a co za tym idzie mamy poczucie autentyczności danego profilu (łączy się to z kolejnym trendem panującym w tym roku).

                 

2. Jeśli wspomniałam już o autentyczności – tak jest to kolejny punkt naszego zestawienia.
Ludzie w 2020 zdecydowanie odrzucili wszelkie, sztuczne treści na kanałach społecznościowych. Większość z nas przejadła się już bajecznym życiem influencerek, wolimy oglądać i serduszkować te bardziej „realne” rzeczy. Co było bardziej klikalne? Zdjęcie pełne filtrów? Czy też zdjęcie pokazujące chociażby zwykły, rodzinny spacer? Tak, tak – druga opcja zdaje się być bardziej lubiana. :) Wyidealizowane profile powoli odeszły w cień, co nie znaczy, że znikły z social media. Naturalność po prostu zaczęła nas bardziej przyciągać, co według mnie nie ukrywajmy – jest na plus. 

3. Wideo robi niewątpliwie furorę!
Aktualnie takie właśnie treści budzą zaangażowanie, taki content trafia do obserwatorów.
Może wydawać się, że zdjęcia po prostu zbyt szybko nudzą się użytkownikom, a materiały wideo, przykuwają po prostu większe zainteresowanie.

4. TikTok zawojował świat, czyż nie?
Najbardziej podbił serca młodzieży, jednak mam wrażenie, że na tej platformie nie brakuje żadnej osoby – można znaleźć tu ogrom różnorodnych materiałów wideo. Content na TikToku jest oczywiście w największej części humorystyczny. Rok 2020 nie rozpieszcza, także powodów do śmiechu nigdy dość. ;)

 

5. Infuencer marketing – ten trend utrzymuję się już od dłuższego czasu, jednak jak wszędzie i tu zaszła pewna zmiana. Teraz pożądanymi osobami do współpracy stali się mikro i nano influencerzy. Dlaczego? Ponownie wracamy do autentyczności. Osoby z mniejszym gronem odbiorców są bardziej wiarygodne oraz mają po prostu większe zaufanie wśród swoich obserwatorów.

 

6. Ekologia już od zeszłego roku góruję na liście trendów, także nie mogło zabraknąć jej w tym podsumowaniu. ;)


7. Podcasty – coraz więcej osób jest ich zwolennikiem, jest to ciekawa forma, a do tego – podcastu można słuchać praktycznie w każdym momencie dnia. ;)

Zauważyliście te trendy na swoich kanałach społecznościowych?
A może któryś z nich wyjątkowo przypadł Wam do gustu? Dajcie znać. ;)

źródła http://jakrobicmarketing.pl/nowosc-na-instagramie-relacje-czyli-jak-instagram-postanowil-walczyc-ze-snapchatem/ https://www.teamsolution.pl/blog/potencjal-relacji-na-facebooku-i-instagramie-czym-sa-stories