Wróć do listy


produktów

12.03.2020

5 pokoleń internautów – czego szukają w sieci?

Aleksandra Bartkowiak

POKOLENIE A INTERNET  

Pokolenie Z, BB a może Y?  Do jakiej grupy należysz? Na podstawie dat urodzenia Urząd Statystyczny podzielił Polaków na pewne grupy. Za pomocą takiej klasyfikacji można scharakteryzować wybrane roczniki. Podział na pokolenia pomaga w pracy nad tworzeniem kampanii, ponieważ dzięki temu promocja zostanie odpowiednio dopasowana do grupy docelowej. 

Zebraliśmy kilka cech, które opisują stanowisko każdego pokolenia do nowych technologii.  

  

Ciche pokolenie 

Najstarszą grupę reprezentują osoby, które urodziły się w czasach wojny. 

POKOLENIE A INTERNET: na co dzień ich udział w sieci jest dosyć znikomy

 

BB 

Pokolenie z lat 1946 – 1964 to baby boomers (BB).  

POKOLENIE A INTERNET; korzystają z nowych technologii jednak bardzo sporadycznie  

  

X 

Pokolenie X to osoby urodzone w latach 1965 – 1979 

POKOLENIE A INTERNET: nie są tak często online, jak młodsze pokolenia 

 

Y 

Pokolenie Y to osoby urodzone w latach 1980 -1995  

POKOLENIE A INTERNET: są niemal ciągle online  

 

Z 

Pokolenie zwane również XD to osoby urodzone po 1995 roku 

POKOLENIE A INTERNET: zanurzeni w świecie Internetu 

 

 

Jakie wnioski można wyciągnąć z tego zestawienia? 

Powyższy podział na grupy pokoleń powinniśmy brać z przymrużeniem oka – dlaczego? 

Ze względu na dynamiczny rozwój nowych technologii zmienia się podejście użytkowników do sieci i najnowszych urządzeń, ponieważ w obecnych czasach każdy chce być na bieżąco. 

Jednak mimo wszystko podczas planowania różnych działań związanych z promocją w internecie powinniśmy spojrzeć na wybraną grupę docelową i zastanowić się, czy kreacja reklamowa i miejsce jej dystrybucji są odpowiednie.