LinkedIn to MUST HAVE zwłaszcza firmy, które działają w branży B2B. Jest to portal nastawiony głównie na dzielenie się wiadomościami głównie biznesowymi. Z racji, że zrzesza wielu pracowników, pracodawców i firm, daje on dużo możliwości reklamowe.
Profil firmowy na LinkedIn
Na profilu firmowym (podobnie jak na profilu osobistym) wrzucamy informację z życia zawodowego, czyli to co się dzieję w Twojej firmie. Możemy ukazać naszych pracowników, dzielić się wiedzą czy po prostu wstawić post promujący nasze usługi czy produkty. Ukazanie ciekawostek z danej branży czy po prostu podzielenie się spostrzeżeniami zbuduje pozycję naszej firmy jako eksperta. Dodatkowo łatwe nawiązywanie kontaktów (mamy możliwość poszukiwania konkretnej osoby z danej firmy np. dyrektor logistyki w firmie X) sprawia, że jest to prosty sposób na nawiązywanie współpracy z innymi markami.
Od czego zacząć działania na LinkedIn?
Działasz na LinkedIn z prywatnego konta, ale chcesz założyć konto firmowe? Podpowiadamy, jakie kroki powinieneś wykonać!
- Zaloguj się na swój prywatny profil
- Przejdź do sekcji tworzenie profilu klikając ,,Stwórz stronę firmową”
- Wybierz ,,Firma’’ i przejdź do następnego kroku.
- Chcąc założyć profil firmowy musimy uzupełnić nasz profil o wszystkie niezbędne dane. Wpisz nazwę swojej firmy i uzupełnij adresy URL. Wybierz branżę, wielkość i rodzaj firmy a następnie wgraj swoje logo. Istotną kwestią jest również uzupełnienie sloganu – pozwoli on krótko opisać czym się zajmuje Twoja firma.
- Po stworzeniu profilu firmowego masz możliwość zaproszenia do obserwacji osób z listy Twoich prywatnych kontaktów (kontakty, które posiadasz na swoim osobistym koncie). Warto też stworzyć zdjęcie w tle, które dopełni profil.
- Ważnym krokiem po zakończeniu tworzenia konta jest prośba do pracowników naszej firmy, aby zaczęli obserwować profil, dodali go swojego profilu i po prostu się zaangażowali w działania prowadzone na firmowym profilu.
Pomysły na posty na stronie firmowej na LinkedIn
- Newsy z branży.
- Statystyki z istotnymi danymi.
- Informacja odnośnie nowego pracownika w firmie.
- Informacja odnośnie rekrutacji w firmie.
- Linkowanie artykułów do bloga firmowego.
- Publikacja odnośnie sukcesu pracownika – np. artykuł na danym portalu.
- Posty z życia firmy – np. podczas pracy, wyjść firmowych itp.
- Pochwalenie się sukcesami w firmie – realizacji celów, plany na kolejny rok itp.
- Dziel się wiedzą – porady zawsze są pozytywnie odbierane!
- Udostępniaj wideo i urozmaicaj swój przekaz infografikami.
- Zachęć do dyskusji – zwiększy to Twoją rozpoznawalność i zasięgi!
- Posiadasz ciekawe case study? Pochwal się nim i pokaż efekty swojej pracy.
Nasze tipy na zwiększenie ilości obserwujących na LinkedIn
- Zaangażuj pracowników do działania (komentowania i udostępniania publikacji).
- Uzupełnij profil o wszystkie informację i dodaj atrakcyjne zdjęcie w tle.
- Zadbaj, aby treść na Twoim profilu firmowym była zoptymalizowana pod SEO.
- Dodaj button do swojego profilu na stronie www.
- Opublikowane treści uzupełnij w hasztagi branżowe.
- W publikacjach związanych z innymi osobami lub firmami nie zapomnij o oznaczeniu ich – zwiększy to Twoje zasięgi.
- Odpowiadaj na komentarze i angażuj się w dyskusję.