Kinga Kondracka
Kinga
Kondracka

LinkedIn to MUST HAVE zwłaszcza firmy, które działają w branży B2B. Jest to portal nastawiony głównie na dzielenie się wiadomościami głównie biznesowymi. Z racji, że zrzesza wielu pracowników, pracodawców i firm, daje on dużo możliwości reklamowe.

Profil firmowy na LinkedIn

Na profilu firmowym (podobnie jak na profilu osobistym) wrzucamy informację z życia zawodowego, czyli to co się dzieję w Twojej firmie. Możemy ukazać naszych pracowników, dzielić się wiedzą czy po prostu wstawić post promujący nasze usługi czy produkty. Ukazanie ciekawostek z danej branży czy po prostu podzielenie się spostrzeżeniami zbuduje pozycję naszej firmy jako eksperta. Dodatkowo łatwe nawiązywanie kontaktów (mamy możliwość poszukiwania konkretnej osoby z danej firmy np. dyrektor logistyki w firmie X) sprawia, że jest to prosty sposób na nawiązywanie współpracy z innymi markami.

Od czego zacząć działania na LinkedIn?

Działasz na LinkedIn z prywatnego konta, ale chcesz założyć konto firmowe? Podpowiadamy, jakie kroki powinieneś wykonać!

  1. Zaloguj się na swój prywatny profil
  2. Przejdź do sekcji tworzenie profilu klikając ,,Stwórz stronę firmową
  3. Wybierz ,,Firma’’ i przejdź do następnego kroku.

  4. Chcąc założyć profil firmowy musimy uzupełnić nasz profil o wszystkie niezbędne dane. Wpisz nazwę swojej firmy i uzupełnij adresy URL. Wybierz branżę, wielkość i rodzaj firmy a następnie wgraj swoje logo. Istotną kwestią jest również uzupełnienie sloganu – pozwoli on krótko opisać czym się zajmuje Twoja firma.



  5. Po stworzeniu profilu firmowego masz możliwość zaproszenia do obserwacji osób z listy Twoich prywatnych kontaktów (kontakty, które posiadasz na swoim osobistym koncie). Warto też stworzyć zdjęcie w tle, które dopełni profil.

  6. Ważnym krokiem po zakończeniu tworzenia konta jest prośba do pracowników naszej firmy, aby zaczęli obserwować profil, dodali go swojego profilu i po prostu się zaangażowali w działania prowadzone na firmowym profilu.

 

Pomysły na posty na stronie firmowej na LinkedIn

  1. Newsy z branży.
  2. Statystyki z istotnymi danymi.
  3. Informacja odnośnie nowego pracownika w firmie.
  4. Informacja odnośnie rekrutacji w firmie.
  5. Linkowanie artykułów do bloga firmowego.
  6. Publikacja odnośnie sukcesu pracownika – np. artykuł na danym portalu.
  7. Posty z życia firmy – np. podczas pracy, wyjść firmowych itp.
  8. Pochwalenie się sukcesami w firmie – realizacji celów, plany na kolejny rok itp.
  9. Dziel się wiedzą – porady zawsze są pozytywnie odbierane!
  10. Udostępniaj wideo i urozmaicaj swój przekaz infografikami. 
  11. Zachęć do dyskusji – zwiększy to Twoją rozpoznawalność i zasięgi! 
  12. Posiadasz ciekawe case study? Pochwal się nim i pokaż efekty swojej pracy.

Nasze tipy na zwiększenie ilości obserwujących na LinkedIn

  1. Zaangażuj pracowników do działania (komentowania i udostępniania publikacji).
  2. Uzupełnij profil o wszystkie informację i dodaj atrakcyjne zdjęcie w tle.
  3. Zadbaj, aby treść na Twoim profilu firmowym była zoptymalizowana pod SEO.
  4. Dodaj button do swojego profilu na stronie www.
  5. Opublikowane treści uzupełnij w hasztagi branżowe.
  6. W publikacjach związanych z innymi osobami lub firmami nie zapomnij o oznaczeniu ich – zwiększy to Twoje zasięgi.
  7. Odpowiadaj na komentarze i angażuj się w dyskusję.
5/5 - (90 votes)