Wróć do listy


produktów

14.06.2023

Psychologia kolorów – czy warto stosować ją również w social media?

Małgorzata Kowalska

To, że kolory mają znaczenie, wiemy już nie od dziś. Ale czy warto dopasowywać je również podczas komunikacji w social media? Więcej na ten temat w dzisiejszym wpisie.

Czy wiesz, że

Kolory odgrywają ogromną rolę w życiu każdego człowieka. Znając zaś ich znaczenie oraz sposób oddziaływania możemy z sukcesem budować wizerunek naszej marki, jak również zachęcić użytkowników do konkretnej interakcji, np. zakupu. Tak więc, określone bodźce kolorystyczne są w stanie wywołać u ludzi zbliżone reakcje, niezależnie od ich pochodzenia. Jaki zatem wpływ kolorów na użytkowników prezentują poszczególne barwy? Sprawdźmy!

Kolor Żółty:

Chcesz, aby Twój komunikat przykuł uwagę? Kolor żółty jest zatem dla Ciebie! To idealny kolor dla wyróżnienia, chociażby przycisku Call to Action. Ten prosty zabieg z pewnością przykuje uwagę widza, jak również doda dynamizmu Twojej reklamie. Dlatego też wiele marek, które swoją ofertę kieruje do osób młodych, stosuje go w swojej kolorystyce.

Kolor czarny:

Chcesz nadać swojemu przekazowi elegancji i wyrafinowania? Skorzystaj zatem z koloru czarnego. Czerń symbolizuje siłę, dyskrecję oraz minimalizm. Z pewnością nada Twoim grafiką dobrego i wykwintnego smaku.

Kolor niebieski:

Niebieski zaś kojarzony jest ze stabilizacją oraz poczuciem bezpieczeństwa. Nic zatem dziwnego, że często korzystają z niego instytucje bankowe oraz firmy prawnicze. Dlatego też świetnie nada się, jeżeli chcesz pokazać swoim odbiorcą, że Twoja firma jest doświadczona i godna zaufania.

Kolor pomarańczowy:

Podobnie jak kolor żółty jest kolorem energetycznym. Chcesz zachęcić odbiorców do działania? To idealny kolor! Bowiem najczęściej stosowany jest przy informacjach dotyczących przecen oraz okazji promocyjnych. Doskonale sprawdzi się również w branży gastronomicznej.

Kolor Zielony:

Zieleń symbolizuję natomiast spokój, relaks oraz świeżość. Jeżeli zatem prowadzisz firmę sprzedającą np. produkty korzystne dla zdrowia i urody lub ekologiczne ten kolor jest dla Ciebie! Świetnie sprawdza się również przy promocji ofert biur podróży.

Podsumowując:

Dopasowując kolorystykę do przekazu, trzeba wziąć pod uwagę jej charakter oraz to, jakie wrażenia ma wywoływać. Przykładowo – w przeciwieństwie do osób starszych – osoby młode preferują o wiele bardziej intensywne odcienie. A Wy co o tym sądzicie?



Źródło:
socialpress.pl/2022/08/psychologia-kolorow-jak-kolory-wplywaja-na-odbiorce