Żaneta Lipska
Żaneta
Lipska

YouTube wprowadza jeszcze więcej reklam!

Co dokładnie serwis należący do Google chce „zaproponować”?
Nowy format reklamowy -> reklamy dźwiękowe.

Jak zapewne wiecie na YT funkcjonuje już kilka typów reklam (np. karty sponsorowane, nakładki reklamowe, czy display). Pojawia się, więc pytanie – po co kolejna opcja?

Nowe reklamy w formacie audio będą wyświetlane tym użytkownikom, którzy słuchają YouTube’a w tle (np. muzyki, czy podcastu). Reklamy dźwiękowe umożliwiać będą zatem dotarcie do osób, które słuchają treści audio w serwisie.

Platforma tłumaczy reklamodawcom, że poprzez taki format reklamowy mogą oni zwiększyć zasięg i świadomość marki wśród docelowych odbiorców. Opcja ta wydaję się być także tańszą formą w produkcji od „klasycznej” reklamy wideo.

YouTube to ogromna platforma, zatem by ją utrzymać potrzeba gigantycznych nakładów – zatem może zdawać się, że nic w tym dziwnego, że serwis próbuję wsadzić reklamy wszędzie, gdzie jest to tylko możliwe – to dla nich nic innego jak porządny zysk.

Samo audio ciągle rośnie w potęgę, także możemy spodziewać się, że portal ten, jak i inne nie staną na tej jednej formie reklamy dźwiękowej, skoro jest w niej taki potencjał.

A czy Wam nie zaczęły już przeszkadzać te wiecznie wyskakujące reklamy na YT? :)
Podzielcie się z nami swoim zdaniem! :)

źródło https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/youtube-reklamy-audio
https://spidersweb.pl/2020/11/youtube-reklamy-audio.html