chevron

Wróć do listy
produktów

05.05.2023

Sława TikToka maleje?! Badanie Social Insider pokazuje prawdę!

Natalia Adamiec

Panowanie TikToka jako platformy budzącej największą oglądalność dobiega końca!? Co chętniej oglądają ludzie? Wybierają TikTok, Reelsy na Instagramie czy może YT shorts? Z której platformy możesz zrezygnować? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka kluczowych informacji na podstawie ostatniego raportu Social Insider.

ZAANGAŻOWANIE

Wskaźnik zaangażowania na TikToku jest aż czterokrotnie wyższy niż w przypadku Instagram reels. Ludzie chętniej zostawiają serduszka i komentują niż na Instagramie. Jaki z tego płynie wnioske dla Ciebie? Jeżeli zależy Ci na interakcji poprzez polubienia i komentarze, rozważ działania na tej platformie!

W przypadku YouTube Shorts, służy głównie do przekierowania do dłuższych treści na kanale. Obserwatorzy po zobaczeniu krótkiego wideo, jeżeli jest w kręgu ich zainteresowań, przechodzą dalej i oglądają dłuższe treści z Twojego kanału. Ta funkcja może wspomóc i poszerzyć bazę subskrybentów kanału na YT i zwiększyć liczbę interakcji pod dłuższymi filmami. 

WSKAŹNIK OGLĄDANIA

Według danych, podczas gdy TikTok jest platformą odnoszącą największe sukcesy w zachęceniu ludzi do interakcji z opublikowanymi filmami, Instagram Reels odnotowuje najwyższy średni wskaźnik oglądania. 

W porównaniu z TikTokiem, który ogólnie odnotowuje średni wskaźnik oglądania na poziomie 9,06%, Instagram Reels osiągają średni wskaźnik oglądania na poziomie 13,08%.  Jeśli chodzi o YouTube Shorts, jest na 3cim miejscu ze średnim współczynnikiem oglądania wynoszącym 2,52%.

Może mieć to związek z częstotliwością publikacji. Na TikToku posty umieszczane są znacznie częściej niż na pozostałych platformach. Mniejsza liczba wideo = mniej spamu. Użytkownicy mają większą szansę na oglądanie i odkrywanie wideo dobrej jakości, dostosowane do ich preferencji. 

Kilka słów podsumowania:

  • TikTok to najbardziej wciągająca platforma wideo, w przeciwieństwie do YT shorts.
  • TT zyskuje 2 razy więcej komentarzy niż pozostałe platformy
  • Twórcy publikują z podobną częstotliwością na YT Shorts i reels, natomiast na TT publikują dwa razy więcej treści.
  • Instagram Reels ma najwyższy współczynnik oglądanie, a YT shorts najniższy.

Jeżeli chodzi zatem o marketing wideo należy testować różne kanały i wybrać ten najbardziej odpowiedni dla swojej branży w zależność od celów strategicznych jakie obierzemy. Każda z platform ma plusy i minusy, kluczowe jest wybranie i dostosowanie jej do swoich potrzeb.

Pełne wyniki znajdziesz tutaj:

https://www.socialinsider.io/blog/tiktok-vs-reels-vs-shorts/